سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ فریضه ها و واجب ترین آنها برانسان، شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 95 خرداد 30 , ساعت 12:14 صبح

به نام خدا و برای خدا

برای دستیابی به ریشه های مفاسد علمی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی در دوران انقلاب اسلامی، باید به سراغغ کارگزاران دولت هاشمی رفسنجانی در دهه 70 رفت، زیرا در پرونده 8 ساله ریاست جمهوری آقای رفسنجانی، کلکسیونی از انواع مفاسد به چشم می خورد و لذا مبتکر مفاسد در نظام اسلامی را باید دولت جناب آقای هاشمی دانست و در این خصوص  امکان معرفی مصادیق فراوانی از مفاسد متعدد وجود دارد! اگر حوصله کاربران عزیز را به سر نیاورم، به چند نمونه از مفاسد سیاسی، امنیتی و علمی، در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسجانی اشاره کرده و قضاوت نهائی را به دوستان و همراهان همیشگی "وبلاگ وزنه سیاسی" می سپارم. (به شرط حیات، به مفاسد سایر حوزه ها می پردازم)

در حوزه مفاسد علمی-سیاسی؛ با گماردن موسوی خوئینی ها بر ریاست مرکز استراتژیک ریاست جمهوری، بسیاری از مفاسد سیاسی، امنیتی و علمی از طریق اعزام افرادی خاص، جهت تحصیل به انگلستان و کانادا کلید خورد و آنان پس از بازگشت به کشور، طرح براندازی نظام اسلامی را در فتنه سال 78 و مجلس ششم رقم زدند، که البته با حضور به موقع مردم در 23 تیر همان سال، ناکام شدند. البته حضور و همکاری، عباس عبدی،8 سعید حجاریان، مجید محمّدی، علوی تبار، محسن امین زاده، مصطفی تاجزاده، بهزاد نبوی،محسن سازگارا، محسن آرمین، هاشم آغاجری، محسن کدیور، الهه کولایی و معصومه ابتکار، آنهم با ریاست محمّد موسوی خوئینی ها و تدریس حسین بشیریه در مرکز استراتژیک ریاست جمهوری را نباید از نظر دور داشت، زیرا این افراد در شکل گیری، هدایت و تداوم فتنه سالهای 78 و 88 تأثیر قابل توجهی داشته اند.

در حوزه مفاسد علمی؛ که زمینه رواج حرام خوری را در بخشی از مدیران کشور نهادینه کرد، مرکز مدیریت دولتی بود، که در دولت آقای هاشمی رفسنجانی تأسیس شد. این مرکز که مسئولیت ادامه تحصیل مدیران دولتی در مقطع کارشناسی را بعهده داشت، با فراهم نمودن امکان سود جوئی برخی مدیران در زمان برگزاری امتحانات، به قشر خاصی که بعضاً توانائی درس خواندن هم نداشتند، مدرک تحصیلی ارائه شد و سپس آنان با این مدارک، از حقوق بیشتر و جایگاه بالاتری برخوردار گردیدند! ن

در همین راستا، باید مفاسد متعدد علمی-سیاسی مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، را هم به پرونده مفاسد جناب آقای رفسنجانی ضمیمه نمود، زیرا این مرکز محلی برای ترویج و ارائه تفکرات لیبرالی و غربی افراد خود فروخته و معلوم الحالی همچون محمود سریع القلم گردیده، که متأسفانه در دولت اعتدال و لیبرال جناب روحانی، کرسی خطابه های غربگرایانه سریع القلم ها به مرکز استراتژیک ریاست جمهوری هم رسید!

پایان بخش این وجیزه به قسمتی از مصاحبه تند مرحم سید احمد خمینی، اخصاص دارد، که چهار روز قبل از رحلتشان خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی فرمودند: «بعضی‌ها همه نقاط ضعف و بی‌کفایتی خود را با هیاهو به گردن استکبار جهانی و آمریکا انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. مشکلات و مسایل ما به کارشکنی آمریکا و ضدیت صهیونیست‌ها برمی‌گردد شکی نیست، اما گسترش فساد اداری و رشوه‌خواری در ادارات و مؤسسات دولتی به خودمان برمی‌گردد. اتخاذ تصمیمات نابخردانه درباره ذخایر ارزی مملکت توسط خودمان بوده است.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ