سفارش تبلیغ
صبا ویژن
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]
 
جمعه 95 مرداد 15 , ساعت 5:45 عصر

به نام خدا و برای خدا

این روزها ترامپ از یک نوار ویدئویی پرده برداری کرده، که نشان می دهد آمریکا برای منظور خاصی مجبور است مبلغ 400 میلیون دلار آنهمم بصورت نقدی و در فرودگاه مشخص شده از سوی ایران بپردازد و لذا آقای ترامپ کاندیدای حزب جمهوری خواهان آمریکا در ایالت فلوریدا، در مورد آنچه در آن فیلم ویدئو دیده بود به طرفداران خود چنین می گوید: «من هرگز صحنه ای که امروز صبح دیدم را فراموش نمی کنم. فکر نمی کنم شما جای دیگری این مطالب را که من می خواهم بگویم شنیده باشید؛ ایران به صورت کامل از صحنه های پیاده کردن پولها از هواپیما فیلم برداری کرده است. در جایی که هواپیما فرود آمده است، موضوع کاملا محرمانه است و انبوه خبرنگاران و عکاسان در آنجا وجود ندارند. اما آنها یک ویدئوی بسیار عالی تهیه کرده اند که به روشنی نشان می دهد با یک دوربین دولتی فیلم برداری شده است. این ویدئو از افرادی که پول ها را از هواپیما خارج می کنند گرفته شده است. این یک ویدئوی نظامی است.»

در خصوص سخنان فوق باید گفت؛ آنچه آقای ترامپ دیده است، یک فیلم مستند واقعی از پیاده کردن دلارهای ارسالی آمریکا برای آزادی آقای جیسون رضائیان بوده که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جرم جاسوسی دستگیر شده  بود.ذ

در رابطه با چگونگی آزادی جیسون رضائیان باید گفت؛ آمریکائیها قبلاً برای آزادی این جاسوس نشاندار، که تابعیت ایرانی-آمریکائی دارد، جاضر بودند که بیش از این مبلغ بپردازند، ولی با بی درایتی دولت اعتدال به مبلغ 400 میلیون دلار کاهش پیدا کرد و لذا آمریکائیها بنا بر دستور برخی از مقامات ایرانی مجبور شدند در روز اجرای برجام با یک فروند هواپیمای باری این مبلغ را بصورت نقدی در یکی از فرودگاهای کشور به نیروهای ایران تحویل نمایند.

اگر می شنویم که این روزها رئیس جمهور آمریکا، بخاطر پرداخت مبلغ 400 میلیون دلار به ایران بشدت تحت فشار بوده و در مقابل فیلم مستند پرداخت دلار به ایران، اعلام می کند که جهت آزادی جاسوس خود هیچ باجی به ایران نداده، یک دروغ محض است. پس با آوردن 400 میلیون دلار به ایران، آیا دموکراتها یک بار دیگر از سوی ایران تنبیه خواهند شد؟!

پیش بینی میشود؛ همانگونه که حزب دموکرات آمریکا در زمان ریاست جمهوری کارتر، بخاطر سقوط لانه جاسوسی و عدم آزادی گروگانهایشان در ایران، انتخابات ریاست جمهوری را باختند، این بار هم امکان شکست دموکراتها در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا محتمل به نظر می رسد.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ