سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به من بینش در دینت و فهم در حکمتت و فقه در دانشت عطا فرما . [امام زین العابدین علیه السلام]
 
سه شنبه 95 مرداد 26 , ساعت 12:12 صبح

به نام خدا و برای خدا

پس از تصویب برجام از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی، مقام معظم رهبری با ملاحظاتی آن را برای اجراء بهغ رئیس جمهور ابلاغ فرمودند، لیکن جناب روحانی که به اجراء فوری برجام جهت بهره برداری حزبی و گروهی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در 7 اسفند 94 نیاز داشت، بدون توجه به ابلاغیه رهبری، نسبت به اجرائی نمودن برجام اقدام کرد. این خیانت بزرگ، در حالی رخ داد که آمریکا حاضر به لغو تحریمها نشد، لذا وظیفه قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که متن نامه مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور را که در ذیل این وجیزه آمده، بعنوان مطالبه عمومی در دستور کار قرار داده و تخلفات عمدی رئیس جمهور در اجراء فوری برجام را در دستور تعقیب کیفری قرار دهند. لازم است، رئیس جمهور در دادگاه صالحه به اقداماتی که برخلاف دستورات رهبری و حتی برجام صورت داده است، پاسخگو باشد.

برای شفافیت و اطلاع ملت ایران از نقشه راه ترسمی مقام معظم رهبری در خصوص چگونگی اجراء برجام به قسمتهای مهم نامه 29 مهرماه 94 مقام معظم به رئیس جمهور اشاره می گردد، معظم له فرمودند: « بی‌شک حفظ هوشیاری نسبت به نیّات خصمانه‌ی دولت آمریکا و ایستادگی‌هایی که بر اثر آن در طول مسیر مذاکرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کار رفت، توانست در موارد متعدّدی، از ورود زیانهای سنگین جلوگیری کند. با این حال، محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود.ف

اوّلاً: از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است.

ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند 3 مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.ت

ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس، پایان پرونده‌ی موضوعات حال و گذشته (PMD) را اعلام نماید.

رابعاً: اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ی اراک با حفظ هویّت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.

خامساً: معامله‌ی اورانیوم غنی‌‌شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین‌‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد.

سادساً: مطابق مصوّبه‌ی مجلس،‌ طرح و تمهیدات لازم برای توسعه‌ی میان‌مدّت صنعت انرژی اتمی که شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم‌اکنون تا پانزده سال و منتهی به 190 هزار سو است،‌ تهیّه و با دقّت در شورای عالی امنیّت ملّی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف کند.

سابعاً: سازمان انرژی اتمی، ‌تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به‌گونه‌ای سامان‌دهی کند که در پایان دوره‌ی هشت‌ساله هیچ کمبود فنّاوری برای ایجاد غنی‌سازیِ مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.

ثامناً: توجّه شود که در موارد ابهام سند برجام، ‌تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاکرات است.i

تاسعاً: وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلّفات و فریب‌کاری در طرف مقابل بویژه آمریکا، ایجاب میکند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهّدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود. ترکیب و وظایف این هیئت باید در شورای عالی امنیّت ملّی تعیین و تصویب شود.

با توجّه به آنچه ذکر شد، مصوبه‌ی جلسه‌ی 634 مورخ 94/5/19 شورای عالی امنیّت ملّی با رعایت موارد یاد شده تأیید میشود ... سیّدعلی خامنه‌ای»

با توجه به مفاد نامه مقام معظم رهبری، متأسفانه جناب روحانی از رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا تضمین کتبی نگرفت! قراردادهایی برخلاف برجام که اخیراً توسط نشریات آمریکائی، بخشهای از آن افشاء شده، با آژانس بین المللی انرژی اتمی منعقد نموده! ذخیره آب سنگین کشور را بدون الزام به خروج از کشور، بر خلاف برجام و صرفاً بدستور کدخدا(آمریکا) در کشور عمان انبار نموده! بدون تنظیم هر قراردادی در خصوص نیروگاه هسته ای اراک، نسبت به خارج کردن و بتن ریزی در قلب آن اقدام نموده و ... لذا با توجه به اینکه نتیجه برجام بر اساس تائید رئیس بانک مرکزی و دست اندرکاران مذاکرات، برای ایران هیچ بوده و خسارت 40 میلیارد دلاری بر کشور وارد شده. پس زمان ورود قوه قضائیه به پرونده برجام فرا رسیده و باید مقصرین اجراء فوری برجام، در رأس آن حاج حسن روحانی در دادگاه صالحه به جرم خیانت به کشور محاکمه گردند، زیرا اقرار رئیس جمهور در نزد ملت ایران، تنها با گفتن این جمله "ما به برجام خوشبین و به آمریکا بدبین هستیم"، کافی نیست و خسارت وارده بر کشور و صداقت و امید مردم نسبت به نظام اسلامی را جبران نخواهد کرد.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ