سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و اشعث پسر قیس را که فرزندش مرده بود چنین تعزیت فرمود : ] اشعث اگر بر پسرت اندوهگینى ، سزاوارى به خاطر پیوندى که با او دارى ، و اگر شکیبا باشى هر مصیبت را نزد خدا پاداشى است . اشعث اگر شکیبایى پیش گیرى حکم خدا بر تو رفته است و مزد دارى ، و اگر بى تابى کنى تقدیر الهى بر تو جارى است و گناهکارى . پسرت تو را شاد مى‏داشت و براى تو بلا بود و آزمایش ، و تو را اندوهگین ساخت و آن پاداش است و آمرزش . [نهج البلاغه]
 
جمعه 95 مهر 2 , ساعت 1:47 صبح

به نام خدا و برای خدا

آقای حسن روحانی در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل برجام را با چندین قرائت زیبا و دلربا مطرح کرد! و آن را یک توافقا سیاسی، یک رویکرد جدید و روشی خلاقانه! برای تعامل سازنده معرفی کرد و همچنین عدم پایبندی کدخدا(آمریکا) به برجام را اشتباهی راهبردی دانسته و نسبت به اجراء برجام و جبران اشتباه گذشته به کدخدا تذکر جدی! داد! و گفت: «فراتر از حل پرونده هسته‌ای، برجام درس‌هایِ مهمی برای حل و فصلِ مشکلاتِ پیچیده جهانی نیز به همراه دارد. برجام فقط یک توافق سیاسی نیست، بلکه یک رویکرد جدید و روشی خلاقانه برای تعامل سازنده به‌منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌ها و چالش‌ها است ... برجام اکنون یک سند پذیرفته شده چندجانبه است و اهمال نسبت به اجرای آن از سوی امریکا، تخلفی بین المللی تلقّی خواهد شد و اعتراض جامعه جهانی را برخواهد انگیخت. هرگونه بدعهدی در اجرای برجام، به بی‌اعتباری بیشتر ایالات متحده در سطح جهان می‌انجامد ... تعلل ایالات متحده در اجرای تعهدات قانونی اش در ماه‌های گذشته اشتباهی راهبردی است که باید فوراً جبران شود

حقیر فرصت نکرده ام تا فیلم سخنرانی حماسی! - انقلابی! آقای روحانی را در مقر سازمان ملل ببینم! اما از تعریف و تمجید رئیس جمهورمان از برجام، مشخصذ است که پس از سخنرانی جناب روحانی رؤسای کشورهای جهان دچار وسوسه برجامی شده و نوبت گرفته اند تا مدل برجام(بازی برد-برد) حاج حسن را با 5+1 یا همان آمریکا، سریعاً منعقد نموده تا کشورشان در مسیر توسعه قرار گرفته! و چرخ اقتصاد و سانتریفیوژهایشان بدون مزاحمت آمریکا با سرعت بچرخد!

یحتمل، صدای کف و سوت و هورای رؤسای جمهور و نخست وزیر کشورهای جهان بعد از سخنرانی حماسی! و موفقیت آمیز! آقای روحانی، گوش فلک را کر کرده و سیل تبریک و شادباش به حضرت روحانی آغاز شده! و آقای اوباما و هیئت آمریکائی هم از سخنان انقلابی! رئیس جمهور ایران وحشت کرده و به یک جای گرم! فرار کرده باشند!

رؤسای کشورهای جهان و مردم ایران از سخنان بی ربط رئیس جمهورمان در خصوص برجام تعجب کرده اند، زیرا وقتی آمریکا به تعهداتد خود در برجام عمل نکرده و تحریمی هم لغو نشده، پس با کدام معیار و اصول، برجام یک روش خلاقانه است؟! آقای روحانی خود می داند که برجام یک اقدام یک طرفه برای برچیدن 13 هزار سانتریفیوژ، پر کردن قلب رأکتور اراک با بتن، نظاراتی پیچیده وفوق العاده و مختص کشور ایران و اکسید کردن اورانیم 20 درصد بوده و لذا برجام یک قرارداد بین المللی نبوده و هیچ کشوری هم به آمریکا اعتراض نخواهد کرد.

قطعاً رؤسای کشورها از جناب روحانی سئوال خواهند کرد، که وقتی شما به اعضاء تیم مذاکره کننده هسته ای خود، مدالع تدبیر و شجاعت داده اید! و برجام را آفتاب تابان و از طرف خدا خوانده اید! و تاکنون هم جرأت اعلام تخلفات آمریکا از برجام را نداشته ایدپس، انتظار اعتراض از طرف جامعه جهانی به آمریکا بیجا است؟!

به نظر می رسد آقای روحانی همچنان در توهم برجام است و شاید به رؤسای کشورها گفته باشد که هر کدام صدها بار کلمه برجام را بنویسند تا در زمان مراجعه به کشورشان دچار فراموشی نشوند! راستی برجام اهدای کدخدا به جناب روحانی، مشکل آب آشامیدنی، ریزگردها، اشتغال جوانان، بانکها، بیمه ها و ... را حل کرد؟! چرا کدخدا اجازه خرید هواپیمای پهن پیکر و دور برد را نداد، مگر تحریم هواپیما لغو نشده بود؟! متأسفانه عمق مذاکره و دیپلماسی ذلیلانه را در دیدارهای آقای روحانی با رؤسای کشورهای اروپایی در نیویورک دیدیم! ل

حضرت روح الله از دیپلماسی ذلیلانه با تأسف یاد می کند و می فرماید: «دیدم محمد رضا شاه – شاه سابق – در مقابل  جانسون آن مردک (رئیس جمهور امریکا) ایستاده بود و عینکش را هم این طور چشمش را از این ور گردانده بود، این هم مثل یک بچه ایستاده بود جلو میز او. جانسون این طرف ایستاده بود، و او مقابل میز او، مثل یک فراش! من این قدر ناراحت شدم از اینکه وضع ما این طور شده، که این شخص – که رئیس قوم است – در مقابل او رفته این طور.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ