سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
 
جمعه 93 تیر 13 , ساعت 1:25 صبح

بنام خدا و برای خدا

هاشمی در خاطرات روز یکشنبه 30 تیر 1370 مصادف با تاسوعای حسینی می‌نویسد: «یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌ای به قدرت 8/6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلا قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.»

مردم وقتی خاطرات آقای رفسنجانی را مطالعه می کنند، نظرات مختلقی دارند، بعضی می گویند، این خانواده از طبقه اشرافی و نسبت به مردم بی توجه هستند! عده ای دیگر وقتی با این قسم از خاطرات مواجه می گردند؛ می گویند، برای یک شخص روحانی زیبنده نیست که از بیت المال جهت امیال شخصی خود بهره بگیرد! برخی دیگر، هاشمی را با صداقت معرفی می کنند، که همه خاطرات خود را، حتی استفاده نامشروع از بیت امال را در خاطراتش گنجانده است! خلاصه نظرات مختلف و سلیقه ها متفاوتند، پس بهتر است خاطرات آقای رفسنجانی را با معیارهای دینی و انقلابی مقایسه کنیم و میزان پایبندی خاندان هاشمی را با این مبانی بررسی نماییم.

-هر انسان منصفی و با هر عقیده و مسلکی، وقتی خاطره فوق را از قول آقای هاشمی رفسنجانی می خواند، به یکباره انگشت حیرت به دهان می گذارد، چگونه یک رئیس جمهور، با سابقه انقلابی، به خود اجازه می دهد در زمانی که بحث وقوع زلرله احتمالی مطرح است، خود و خانواده اش با هلی کوپتر تهران را ترک و به مکان امنی پناه ببرند!

-برای مردم قابل قبول نخواهد بود که در وضعیت احتمال بحران، اموال بیت المال ملک شخصی خاندان رفسنجانی باشد و آنان با هلیکوبتر به محل سد لتیان و به دور از مردم و در روز تاسوعا به تفریح و خوشگذرانی بپردازند! مردم هیچ وقت این اقدام خلاف شرع، اخلاق و مدیریت را نخواهند بخشید!

-اگر آقای هاشمی صداقت داشتند، این خاطرات را در گفتگوهای تبلیغاتی ریاست جمهوری در دهه 70  مطرح می کردند، تا در آن مقطع با خشم و غضب مردم برای همیشه از صحنه های انقلاب حذف و کنار زده می شد!

-معمولا خاندان هاشمی رفسنجانی، حتی در زمان دفاع مقدس، که فرزندان این مرز و بوم در جبهه های جنگ در خون خود می غلطیدند، بر اساس خاطرات حاج آقا، به تفریح و خوش گذرانی و تحصیل در خارج از کشور مشغوال بوده اند!

حمزه کرمی یکی از کارکنان سازمان بهینه سازی سوخت و از متهمین فتنه سال 88 در اعترافات خود که از صدا و سیما پخش شد در خصوص نگاه خاندان هاشمی به بیت المال چنین می گوید: از سال 82 به توصیه محمد هاشمی رفسنجانی به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت رفتم. وقتی وارد آن سازمان شده و شروع به کار کردم در خلال کار متوجه قصد حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات دور نهم شدم.کرمی کرمی ادامه داد: باید بگویم که در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز مهدی هاشمی نقش موثری داشت. وی معتقد بود که انتخابات در ایران با پول بیت المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. لذا بنده با وی صحبت کردم و البته گوشزد هم کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت. * 2 میلیارد تومان از بیت‌المال صرف هزینه های انتخاباتی سال 84 شد. وی خاطر نشان کرد: سازمان بهینه سازی مصرف سوخت باید در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت کار می‌کرد. البته شرکت‌های مختلفی هم با این سازمان قرارداد داشتند که از جمله این شرکت‌ها شرکتی با مدیریت امیر علی آقایاری بود که کار این شرکت نیز ساخت تیزر‌های تبلیغاتی و در کل تبلیغ بود. همه روسای این شرکت‌هایی که با سازمان بهینه سازی قرارداد داشتند از دوستان مهدی هاشمی بودند و آمادگی گرفتن پول تحت عنوان بهینه سازی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مد نظر مهدی هاشمی را داشتند و این شرکت‌ها با سند سازی‌های صورت گرفته، موظف شدند که کار تبلیغاتی برای مهدی هاشمی انجام بدهند. این متهم بازداشت شده در جریان حوادث اخیر ادامه داد: یک شرکت 500 میلیون تومان برای چاپ یک میلیون جلد کتاب پول دریافت کرده بود در حالی که تنها 25 هزار جلد کتاب شد و مابقی پول صرف تبلیغات مورد نظر مهدی هاشمی شد.

با عنایت به ذره ای از صداقت! آقای رفسنجانی و خاندانش، امکان شناخت آنان وجود دارد! امیدواریم قوه قضائیه در مرداد ماه حقوق حقه ملت ایران را، از این خاندان بازستاند و مردم طعم شیرین عدالت را در این پرونده مهم ملی بچشند.

والسلام  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ