سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادان شما در کار فزاید آنچه نشاید ، و داناتان واپس افکند آن را که کنون باید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 دی 11 , ساعت 10:28 صبح

به نام خدا و برای خدا

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اصرار دولت سابق و دولت جناب روحانی با مذاکرات هسته ای در سطح وزارت خارجه با آمریکا موافقت کردندح و چندین بار به مسئولین کشور در رابطه با عدم خوشبینی به آمریکا تذکراتی دادند و لیکن برخی مسئولین غربزده دولت یازدهم، به آمریکا خوشبین بودند و چوب آن را خوردند! برای فهم بهتر موضوع، به قسمتی از نامه حضرت امیرالمومنین علیه السلام به ابوموسی اشعری که بعنوان مذاکره با عمر و عاص از سوی برخی از فرماندهان منافق حضرت، به ایشان تحمیل شد، اشاره می نمایم.

حضرت به ابوموسی اشعری مرقوم فرمودند: إنَّ الشَّقِیَّ مَن حُرِمَ نَفعَ ما اُوتِیَ مِنَ العَقلِ و التَّجرِبَةِ؛ نهج‌البلاغه/نامه 78) ترجمه: (بدبخت آنکه از سود عقل و تجربه اى که به او داده ‏اند، بى بهره ماند.) عقل و تجربه ای که امام به ابوموسی یادآور شدند، ما را به این نتیجه می رساند که مذاکره با معاویه های زمان به خسارت محض می انجامد.

رهبر معظم انقلاب چندین بار به دولت و تیم مذاکره کننده هشدار داده و می فرمودند:«یکی از برکات همین مذاکرات اخیر این بود که دشمنی آمریکایی‌ها و مسئولین دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین آشکار شد. (19 دی 92)ن

«یک تجربه‌ی ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم، نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.» (22مرداد 93)

«مذاکره با امریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد و این موضوع، با استدلال به مسئولان سطوح بالای کشور گفته شده و آنان نیز پاسخی در رد آن نداشتند.» (28شهریور95)

ابوموسی اشعری به نامه حضرت علی علیه السلام بی توجهی کرد و شقی و بدبخت نام گرفت و لذا وقتی آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس لب به اعتراف باز می کند و می گوید: «اشتباه کردم به حرف جان کری اعتماد کردم و استراتژی خود (عقل و تجربه) را کنار گذاشتم.» و لذا ملت باید شقی و بدبخت مذاکرات هسته ای را بشناسد و در وقت لازم، یقه او را رها نکند.

سخن پایانی؛ آقای کریمی قدوسی نماینده انقلابی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اخیرا از نقش حسین فریدون برادر رئیسف جمهور در مذاکرات هسته ای رونمایی کرده و گفته است:"در یک جایی آقای ظریف به یک مقامی می گوید؛ که من می خواستم که مذاکرات را  با آن استراتژی خودم پیش ببرم ولی آقای روحانی آقای فریدون را فرستاد کنار من در مذاکرات؛ من هر جایی که روی خطوط قرمز می ایستادم و می خواستم به آن عهدی که با رهبری بسته بودم و می خواستم روی آن پافشاری کنم حسین فریدون کنارم بود با آرنج به پهلوی من میزد و به من می گفت از این موضوع رد شو؛ من به آقای فریدون می گفتم که من به رهبری قول داده ام اما حسین فریدون می گفت: که از این موضوع عبور کن و نمی گذاشت من کارم را انجام بدهم."

با عنایت به مطالب فوق، شقی و بدبخت این خسارت محض، که نتوانسته تحریمها را لغو کند، کیست؟! آیا قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این فرد غربزده ی شقی و بدبخت برخورد خواهند کرد؟!!!!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ