سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا ! حقایق را چنانکه هست به ما بنمای . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 دی 11 , ساعت 10:48 عصر

به نام خدا و برای خدا

دوستان و همراهان وبلاگ وزنه سیاسی واقفند، هر گاه مذاکرات صلح سوریه در مقر اروپائی سازمان ملل برگزار می شد، آمریکائیها از6 حضور ایران در آن مذاکرات جلوگیری می کردند، اما این روزها بعد از پیروزی غرورآفرین آزادی حلب، شاهد ذلت تروریستهای تکفیری و اربابانشان در شرق حلب بودیم که با التماس و سرافکندگی از منطقه خارج شدند و لذا پس از این واقعه شورانگیز، رژیم تروریستی آمریکا، صلاحیت حضور در مذاکرات سوریه را پیدا نکرد و کارشناسان سیاسی آمریکا، عدم حضور کشورشان در مذاکرات سوریه را یک شکست بزرگ قلمداد کردند.

هیمنه ابرقدرتی آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی فرو ریخت و نمونه عینی آن در دفاع مقدس، جنگ 33 روزه حرب الله لبنان و آخرین آن شکست در حلب و مذاکرات مثلث ایران و ترکیه و روسیه بود، که منجر به آتش بس در اکثر مناطق نبرد گردید و لذا دنیا تا آنجا شاهد افول قدرت آمریکا بود، که برای اولین بار به قطعنامه منع شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل رأی ممتنع داد و یک پیروزی شیرین برای مردمف فلسطین رقم خورد و شادی و کف زدنهای اعضاء شورای امنیت، خبر از مخالفت آنان با آمریکا و رژیم صهیونیستی را به سراسر جهان مخابره کرد!

در علوم سیاسی و استراتژیک، سه شاخصه مهم برای یک ابرقدرت تعریف شده و هر گاه این ویژگیها را از دست بدهد، دیگر ابرقدرتش نخوانند: 1-قدرتی که بتواند منازعات و دعواهای جهانی را بر اساس منافع خود فیصله دهد. 2-قدرتی که بتواند کشورهای جهان را ذیل قدرت خود تعریف نماید و با خود متحد نماید. 3-قدرتی که بتواند رقیبان خود را از میدان خارج کند و یا آنها را مهار نماید.

بر اساس شاخصه های فوق؛ آمریکا دیگر نمی تواند منازعات جهانی را فیصله، کشورها را با خود متحد و قادر به خارج کردن رقیبان خود از میدان نیست و لذا آمریکائیها، باید خواب ابرقدرتی را برای همیشه از سر بیرون کنند، زیرا وقتی وزیر خارجه اسبق آمریکا در خلال جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله در سال 2006 به منطقه آمد و وعده زایش خاورمیانه جدید را داد، هیچگاه باور نمی کردند، بعد از 33 روز در مقابل یکی از گروهای کوچک همپیمان جمهوری اسلامی ایران با شکست سنگین روبرو گردند و این چنین هیبت پوشالی ابرقدرتی آمریکا در جنگ 33 روزه برای همیشهع فرو ریخت.

کلام پایانی را با بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب به پایان می رسانم که در تکلیف همگان را در دیدار با فرماندهان سپاه در شهریور ماه 95 معین و فرمودند: «امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مسئله جهاد باقی است و این جهاد که منطقی قرآنی و اسلامی دارد، «جهاد کبیر» و به معنای ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین است ... اما وظیفه سپاه فقط جنگ در میدان نظامی نیست بلکه در مقطع فعلی، یکی از وظایف مهم همه دلسوزان، دوستداران و وفاداران به انقلاب از جمله سپاه، تبیین، روشنگری و آشنا کردن ذهنها با اعماق و ژرفای حقایق و شعارهای انقلاب است

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ