سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از این آدمى شگفتى گیرید : با پیه مى‏نگرد و با گوشت سخن مى‏گوید : و با استخوان مى‏شنود ، و از شکافى دم بر مى‏آورد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 تیر 28 , ساعت 4:51 عصر

بنام خدا و برای خدا

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از 18 روز مذاکره با گروه 5+1 یا همان آمریکا، در حال بازگشت به ایران اسلامی می باشند و موفقیتی همچون بدست نیاورده و کمر تحریمها را هم نشکستند!

بر اساس بیانیه مشترکی که در پایان مذاکرات 18 روزه از سوی آقای ظریف وخانم اشتون صادر گردیده توافق 6 ماهه که در تاریخ 29 تیر 93 به پایان می رسد، به مدت 4 ماه تمدید گردید و طبق گفته یکی از دیپلماتهای ارشد آمریکائی، کشورهای سراسر جهان در مدت این 4 ماه حق ارتباط تجاری با ایران را ندارند و هیچ تحریمی هم لغو نخواهد شد!

آقای عرقچی معاون مذاکره کننده هسته ای کشورمان در مصاحبه خود گفته است: « بیشترین میزان اختلاف با آمریکا است، بیشترین تحریمها توسط آمریکا است و بیشترین مذاکره هم با آمریکاست.» حال سئوال اساسی این است، اگر کلید حل مسائل هسته ای و تحریمهای ایران در دستان آمریکا است ، که این گونه است، پس اتلاف وقت و دادن امتیاز به سایر کشورهای گروه 5+1 چه معنی و مفهومی دارد!؟ظریف

آقای عراقچی در بخش دیگری از مصاحبه خود می گوید:« برای اینکه تحریمها متوقف بماند، نیاز به توضیح دولت آمریکا در کنگره وجود دارد و آنها باید کنگره را راضی کنند، که چرا قبول کرده اند تا این اندازه(2.8 میلیارد دلار از پولهای خودمان) پول به ایران در مدت چهار ماه بدهند.»

درهیچ کجای مصاحبه آقای عرقچی عزت و حکمت نظام اسلامی ایرن به چشم نمی خورد، اگر دولت آمریکا هنوز کنگره را راضی نکرده است، تیم مذاکره کننده ایرانی با کدام منطق و استدلال با وزیر خارجه آمریکا ساعتها به بحث نشسته است!؟ اگر دولت آمریکا باید کنگره را راضی کند، که حرف درستی می باشد، پس چرا تیم مذاکره کننده ایرانی بر خلاف اصول قانون اساسی، بیشترین امتیازها را به آمریکا و اروپا داده و در مقابل مجلس شورای اسلامی هم خود را پاسخگو نمی داند!؟ رئیس جمهور کشورمان، بر اساس کدام توافق نامه  ادعا می نماید که کمر تحریمها را شکسته است! تمدید چهار ماهه توافقنامه  ژنو، یعنی امتیاز صد در صدی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی و صفر امتیاز برای ایران و به همین خاطر است که تمدید 4 ماهه توافقنامه ژنو، بلافاصله مورد تأئید رژیم اشغالگر قدس قرار می گیرد! و خوشحالی آنان را فراهم می نماید!

هسته ای

متأسفانه باید گفت که این دور از مذاکرات هیچ نفعی برای کشورمان نداشته، زیرا تحریمی لغو نمی گردد! کشورهای دنیا حق ارتباط تجاری با ایران را ندارند! پولهای نفت بلوکه شده ایران به کشور باز نمی گردد! بخشهای عمده تأسیسات هسته ای کشورمان همچنان در حالت پلمپ باقی می ماند! وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا نمی کند! دولت همچنان ناتوان در رفع مشکلات اقتصادی مردم خواهد بود و افزایش قیمتها نارضایتی بیشتر مردم را بدنبل خواهد داشت!

آیا بخاطر تمدید چهار ماهه توافقنامه ژنو، نباید همانند تشویق تیم ملی فوتبال مان که در بین چهار تیم مقام چهارمی را کسب کردند!، تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را تشویق نمائیم! و جشن مفصلی برای آنان در کاخ سعدآباد برگزار نماییم! تا شکسته شدن کمر تحریمها! و زانو زدن قدرتهای بزرگ جهان در مقابل ایران را!، با حضور سفرا و نمایندگان خارجی کشورها به نمایش بگذاریم!؟

غمگنانه باید گفت؛ که در دولت آقای روحانی با پروپاگاندا (1) رسانه ای، ناکامیها و شکستها، بصورت مصنوعی و غیر واقعی به عنوان پیروزی و موفقیت قلمداد می گردد! و اسم آن را تدبیر! و راستگوئی! می گذارند.

آیا مردم اینگونه می خواستند!؟

چرا آقای عراقچی به مذاکرات خوشبین نیست ولی مرتب به آمریکا امتیاز می دهیم!؟

آیا کدخدایی آمریکا را پذیرفته اند!؟

والسلام  

 1-پروپاگاندا گونه ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می شود       



لیست کل یادداشت های این وبلاگ