سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بنده آجل و پایان آن را مى‏دید ، با آرزو و فریبندگیش دشمنى مى‏ورزید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 95 بهمن 28 , ساعت 2:44 عصر

به نام خدا و برای خدا

این روزها خبر از ارائه طرحی دو فوریتی توسط برخی از نمایندگان مجلس در خبرگزارها مطرح شده، که حکایت از بیسوادی6، ضدانقلابی و مخالفت آنان با قانون اساسی دارد، لذا به تحلیلی کوتاه پیرامون برخی از بندهای آن می پردازم. قبل از پرداختن به نقد طرح دو فوریتی، دو ماده واحده از آن را مورد مطالعه قرار می دهیم که می گوید:

ماده واحده اول: «هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سؤال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی که عرفا بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم می‌‌گردد. نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و با تحویل به مقامات قضایی نگهداری کنند

ماده واحده دوم : «مسئولان در هر مقام اعم از اداری،‌ اجرایی، نظامی، انتظامی، سیاسی و غیر آن باید امنیت جلسات مذکور را تأمین و از هر اقدامی که موجب اخلال یا توقف و تعطیلی جلسات شود، جلوگیری نمایند و در صورت تعلل حسب مورد به انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شوند. قوه قضائیه موظف است بدون تشریفات رسیدگی در کمتر از یک ماه حکم لازم را صادر و اعلام نماید

1-طرح مذکور خواسته ملت نبوده، بلکه برخی نمایندگان، برای اهداف کثیف نفسانی، خانه ملت را رذیلانه ملک شخصی خودا پنداشته اند!

2-طرح یاد شده، مغایر با اصل شصت هفتم قانون اساسی (سوگند و امضاء قسم نامه) است، زیرا این قشر از نمایندگان مجلس بر اساس اصل یاد شده، شرف انسانی، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مبانی جمهوری اسلامی، امانت داری و استقلال و اعتلای کشور و حقوق ملت را برای اهداف نفسانی و حقیرانه خود زیر پا گذاشته اند!

3-طرح ارائه شده از سوی برخی از نمایندگان بیسواد و یحتمل ضدانقلاب، دو فریضه اعتقادی اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر را در اصل هشتم قانون اساسی به تعطیلی می کشاند و اصل نهم هم تأکید می نماید که با وضغ قوانین و مقرارت هیچ کسی نمی تواند آزادیهای مشروع دیگران را سلب نماید.

4-نمایندگان آزاده و انقلابی اجازه نخواهند داد که مجلس شورای اسلامی به حیات خلوت تعدادی ضد انقلاب نفوذی در خانه ملت تبدیل شود و لذا حتی اگر این طرح از دستور کار مجلس خارج شود که قطعاً این اتفاق می افتد، نمایندگان امضاء کننده که در مقابل فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر طرح نوشته و در صحن علنی مجلس ارئه کرده اند، دیگر صلاحیت کسوت نمایندگی را همانند برخی از نمایندگان فراری مجلس ششم، نخواهند داشت.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ