سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون نیکوکارى بر زمانه و مردم آن غالب آید و کسى به دیگرى گمان بد برد ، که از او فضیحتى آشکار نشده ، ستم کرده است . و اگر بدکارى بر زمانه و مردم آن غالب شود و کسى به دیگرى گمان نیک برد خود را فریفته است . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 96 فروردین 28 , ساعت 2:47 عصر

به نام خدا و برای خدا

اسحاق جهانگیری در ملاقات مهرماه 95 خود به محمد خاتمی می گوید؛ «آقای روحانی تکلیفش با خودش هم مشخص نیست و برای حضور و عدم حضور در انتخابات مردد است و جواب درستی هم به کسی نمی دهد! و بخاطر اینکه نتوانسته به شعارها ور وعده هایش عمل کند، بسیار نگران رأی نیاوردن خود است! عده ای از اصلاح طلبان به سراغ من برای ریاست جمهوری سال 96 آمده اند که من گفته ام اگر حسن روحانی نیاید و همه بر روی من اجماع داشته باشند، آماده حضور هستم!»

در اسفند ماه 95 مجددا شاهد سخنان تندی از سوی اسحاق جهانگیری علیه حسن روحانی در جمع کارگزاران سازندگی بودیم که می گوید: «روحانی امور اجرایی کشور را نه تنها اداره نمی کند، بلکه پیگیری هم نمی کند. بخشی از امور را به من و بخشی را به دیگری واگذار کرده است . درانتخابات و مناظره ها اگر رقیب روحانی سوالات تخصصی و اجرایی از ایشان بپرسد، نمی تواند جواب دهد . مسائل اجرایی دولت درحال حاضر چند پاره است . وزارت صنعت کار خودش را می کند . کسی نمی داند زنگنه در وزارت نفت چه می کند. زنگنه قبلا گزارش هایش را به مرحوم هاشمی می داد و روحانی اطلاعی نداشت . الان که هاشمی نیست، کنترل وزارت نفت به یک معضل تبدیل شده است . وزارت نفت با یک ناکارآمدی جدی و فوق العاده مواجه هست. بازارهای بین المللی از دست رفته و وضعیت از دولت احمدی نژاد هم بدتر شده است. مداخله ی حسین فریدون در دولت بیشتر شده. آقای روحانی با خودش، با حاکمیت و با ما لجبازی می کند از روحانی خواسته ایمب حسین فریدون را باخودش درجلسات عمومی نبرد اما او از نهاوندیان هم درجلسات عمومی جلوتر می افتد. همه ی ما هزینه ی این چیزها راخواهیم داد.  دست طرف مقابل پر است. فساد با ناکارآمدی آمیخته شده .اگر می خواهیم تجدید نظری درشرایط کشور ایجاد شود، آقای روحانی باید تغییر کند و تصمیم مانسبت به حمایت از روحانی باید تغییر کند.»

در روز پایانی ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری دو تن از منتقدین جدی اصلاح طلبان نسبت به حسن روحانی (آقایان رسول منتجب نیا و محسن رهامی) به ملاقات مقام معظم رهبری رفته که تاکنون خبری از آن ملاقات رسانه ای نشده است.

با توجه به سخنان اسحاق جهانگیری و ملاقات منتقدین جدی حسن روحانی در جبهه اصلاحات با رهبری، به نظر می رسد که کاندیدای اصلی اصلاح طلبان ایشان است، زیرا جهانگیری همانند حسن روحانی، ساختار شکن و بی ادب نسبت به رهبری و منتقدین نمی باشد و امکان رد صلاحیت او کمتر به ذهن می رسد و بر عکس اقدامات ساختار شکنانه حسن روحانی، از جمله مخالفت علنی و بی ادبانه نسبت به ولایت فقیه و خسارات سنگینی که بر اقتصاد و امنیت کشور وارد کرده، زمینه را برای رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان فراهم کرده است و لذا یحتمل، گزینه اصلی جبهه اصلاح طلبان در مقابل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اسحاق جهانگیری است.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ