سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما وخداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 96 خرداد 27 , ساعت 5:9 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

همه می دانند که مذاکرات هسته ای ایران در دوران حکومت لیبرالها(حسن روحانی) با 5+1نبوده، بلکه بر اساس دستورالعملغ حسن روحانی مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا، و کنار گذاشتن رقبای آمریکا در اتحادیه اروپا، و بستن با کدخدا (آمریکا)، مذاکرات هسته ای آغاز شد و وزیر وقت خارجه آمریکا، جان کری، بیش از 15 بار مسیر آمریکا تا اروپا را برای مذاکره مستقیم با آقای ظریف طی کرد و لذا ظاهر مذاکرات، مذاکره 5+1 با ایران بود ولیکن مذاکرات اصلی بین ایران و امریکا انجام می شد!

در واقع مذاکرات ایران با 2-1+5 (حذف چین و روسیه) و سپس به مذاکره 3-1+5 (حذف آلمان، فرانسه و انگلیس) تبدیل گردید و در نهایت، برجام حاصل توافق آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و حضور نمایشی 4+1 آنهم بخاطر گرفتن امتیاز از ایران بوده است! و لذا، بعد از اجراء برجام، بانکهای بزرگ اروپائی از ترس آمریکا، حاضر به سرمایه گذاری در ایران نشده و عملا آورده ی برجام برای ایران، طبق اظهارات رئیس بانک مرکزی، "هـــیـــچ" بود!

مردم خوب کشورم، به یاد دارند، که در روز اجراء برجام، حسن روحانی درت یک روز تعطیل بین المللی، با داعای کذبی از باز شدن هزار السی در بانکهای خارجی خبر داد! که بلافاصله ماله کشان دولت اعتدال به تکاپو افتاده تا گاف بزرگ رئیس جمهور را رفو نمایند ولذا هیچ بانک بزرگ اروپائی از زمان اجراء برجام تاکنون، با بانکهای کشورمان علی رغم امضاء ننگین FATF از سوی وزیر اقتصاد، حاضر به همکاری نشده اند!

با توجه به اینکه برجام حاصل توافق ایران و آمریکا است، پس وقتی ایران با تحریم جدیدی از سوی آمریکا روبرو شود، دنباله روهای آمریکا در اتحادیه اروپا، حاضر به حمایت از ایران نخواهند بود و لذا دوره گردی و برگزاری جلسات محفلی و تفننی آقای ظریف با خانم موگرینی مسئول سیاسی اتحادیه اروپائی و گرفتن عکس نمایشی با وزیر خارجه بازنشسه آمریکا، دردی از کشورمان دوا نخواهد کرد! پس تنها راه چاره، بکارگیری توانمندیهای داخل، حفظ وحدت مردم، اجراء کامل اقتصاد مقاومتی و پذیرش هزینه چالش با قدرتهای بزرگ است، که در اینصورت، از روکود اقتصادی به سمت شکوفائی اقتصادی حرکت خواهیم کرد. انشاءالله

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ