سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در گفتار دیگرى که از این مقوله است فرمود : ] از مردمان کسى است که کار زشت را ناپسند مى‏شمارد و به دست و زبان و دل خود آن را خوش نمى‏دارد ، چنین کسى خصلتهاى نیک را به کمال رسانیده ، و از آنان کسى است که به زبان و دل خود انکار کند و دست به کار نبرد ، چنین کسى دو خصلت از خصلتهاى نیک را گرفته و خصلتى را تباه ساخته ، و از آنان کسى است که منکر را به دل زشت مى‏دارد و به دست و زبان خود بر آن انکار نیارد ، چنین کس دو خصلت را که شریف‏تر است ضایع ساخته و به یک خصلت پرداخته ، و از آنان کسى است که منکر را باز ندارد به دست و دل و زبان ، چنین کس مرده‏اى است میان زندگان ، و همه کارهاى نیک و جهاد در راه خدا برابر امر به معروف و نهى از منکر ، چون دمیدنى است به دریاى پر موج پهناور . و همانا امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک کنند و نه از مقدار روزى بکاهند و فاضلتر از همه اینها سخن عدالت است که پیش روى حاکمى ستمکار گویند . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 مرداد 4 , ساعت 10:39 صبح

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

در حالی که حکام آمریکا، اصل نظام اسلامی را نشانه رفته و طرح جامع تحریمهای جدید را بر علیه کشورمان تصویب کردند، اما در این سوی، رئیس دستگاه9 دیپلماسی کشورمان، پس از خطابه خوانی مفصل در نیویورک، به ایران بازگشت! آقای ظریف در نیویورک به آمریکائیها توصیه اخلاقی نموده تا به برجام پایبند باشند! آقای عراقچی هم، بدون اعتراض و شکایت به نقض برجام از سوی آمریکا، از هتل کوبوبرگ وین، (اتریش) برگشت! و رئیس جمهور هم، از نقض برجام توسط آمریکا سخن به میان آورد! و رئیس مجلس هم وعده مقابله به مثل داد! لذا؛ دو صد گفته را نیم کردار نیست!

تصویب طرح جامع تحریمها از سوی آمریکا و وعده های نسیه اقدام متقابل از سوی مسئولین ایران، شبیه زمان اجراء برجام است! تنها جای کشورها عوض شده! زیرا ایران برای دریافت وعده های نسیه آمریکا و اتحادیه اروپا، برجام را بفوریت اجراء کرد!، ولی، طرف آمریکای، با وعده "نســیــه"، به تعلیق برخی از تحریمها بر روی کاغذ پرداخت!، امروز هم در پسا برجام، آمریکا به تصویب تحریمهای عملی جدید مبادرت می ورزد، ولی مسئولین قانونگذار و اجرائی بی کفایت ایران، وعده مقابله به مثل "نســیــه" می دهند!

در متن برجام، دست خیانت برخی از اعضاء تیم مذاکره کننده هسته ای ایرانه، کاملا مشهود است، زیرا طبق ماده 37 برجام اگر ایران نسبت به نقض برجام شکایتی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه نماید، تمام تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا که در زمان اجراء برجام، لغو و یا تعلیق شده، بعد از گذشت یکماه به حالت قبل از برجام برمی گردد! ولذا، وقتی امکان شکایت ایران از نقض برجام، وجود نداشته باشد، یعنی اینکه شرایط برای تصویب تحریمهای جدید بر علیه ایران، مهیا است!!!

دلیل ناتوانی دستگاه دیپلماسی ایران در حفاظت از منافع ملی کشورمان در برابر تحریمهای پی در پی آمریکا، قطعا به خیانت برخی از مسئولین داخلی برمی گردد! آنجا که در سال 92 به دروغ، خزانه کشور خالی اعلان کردند! و از آسیب پذیر بودن قدرت دفاعی ایران در مقابل آمریکا، سخن گفتند! و لذا باید چاره ای از سوی ارکان نظام اسلامی نسبت به تغییر ناظران بر برجام اندیشیده شود، تا جریان لیبرالیسم ترسوی درون قوه مجریه ی، شرایط را برای پذیرش برجام دیگر، مهیا ننماید.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ