سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی خدا را جُستم و آن را در دشمنی با معصیت کاران یافتم . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 97 فروردین 17 , ساعت 3:21 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

از آغاز مذاکرات هسته ای در سال 92 و سپس اجراء فوری برجام در سال 94 و تحریمهای پی در پی آمریکا در سالهای 95 و 96 و 97 شاهد انفعال دولت اعتدال در مقابل تحریمهای آمریکا، هستیم و گویا اطمینان خاطری به آمریکائیها از سوی مسئولین ایرانی داده شده که حفظ برجام برای حسن روحانی، حکم ناموس را دارد و لذا آمریکا و اتحادیه اروپا، بدون هیچ دغدغه ای به وضع تحریمهای جدید بر علیه کشورمان، ادامه خواهند داد!

خبرها حاکی از آن است که قبل از پایان اولین ماه بهار 97، بسته تحریمهای اتحادیه اروپا، به بهانه قدرت موشکی ایران، نهایی و اجرا خواهد شد و لذا نقش دولت اعتدال سردادن سرود "خر برفت و خر برفت و خر برفت" خواهد بود ، زیرا اتحادیه اروپا باید از مزایای برجام، در جهت غارت منابع کشورمان، بهرمند گردد، حتی اگر برجام، هیچ نفعی برای ایران نداشته باشد!

برای پی بردن به انفعال و احیانا خیانت دولت مردان بی کفایت ایران در پذیرش و اجراء برجام، باید به متن برجام، خبر خانم وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا و  علی‌اکبر صالحی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی توجه کنیم که هر کدام اینها، ما را به عمق برجام و خیانت مذاکره کنندگان ایرانی که قطعا با دستور حسن روحانی صورت گرفته، نزدیک می نماید:

1-خانم وندی شرمن در فروردین 96 در اندیشکده وودرو ویلسون با لحن تمسخرآمیزی در خصوص مذاکره کنندگان ایرانی گفت:« ما قبل از آغاز مذاکرات هسته‌ای متن توافقنامه(برجام) را نوشتیم ... LIFT لغتی است که در زبان انگلیسی به معنی معلق نگاه داشتن است، اما طرف ایرانی LIFT را به معنای پایان دادن و خاتمه دادن - REMOVE - تلقی می‌کرد و به همین علت نیز، ما از این لغت استفاده کردیم»

2-علی‌اکبر صالحی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی-شهریور 95- گفته بود:«اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای آمریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن [برجام] سوءاستفاده کند».

3-با توجه به بندهای فوق، متن برجام، یک توافقنامه بین المللی نیست و بیشتر به حکم محکومیت ایران برای اجراء آن شبیه است! اگر برجام یک توافق بین المللی بود، به محض خروج و تخلف یکی از اعضاء، مسیر برای خارج شدن طرف دیگر فراهم می شد! و لذا مسیر ایران برای خروج از برجام، به ناکجا آباد ختم می گردد! پس رمز سکوت و انفعال حسن روحانی در برابر تحریمهای مدام آمریکا و اخیر اتحادیه اروپا در این سه گانه است.

حال این سئوال مطرح است که آیا ترامپ از برجام خارج می شود؟ قطعا پاسخ منفی است، هر چند که روح و جسم برجام را متلاشی کرده، اما حسن روحانی در دفاع از برجام مأمور است و معذور، مگر اینکه عزرائیل برای برهم زدن برجام، روح حاج حسن را به روح برجام، منتقل نماید!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ