سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از حکمت [مرد مؤمن]، شناخت خویشتن است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 97 مرداد 30 , ساعت 4:9 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

چرا آمریکا و سه کشور اروپایی محدویت برنامه موشکی ایران را در مذاکراتشان با طرف ایرانی پیگری و بر آن اصرار می ورزند؟! مگر در مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 قول قرار مخفیانه‌ای در خصوص کاهش برد موشکی ایران و عدم آزمایش موشکی و پرتاب ماهواره داده شده است؟!

وقتی برجام را مطالعه می کنیم در هیچ کجای آن بحث موشکی ایران مطرح نشده اما در قطعنامه 2231 شورای امنیت که همزمان با غبرجام به تصویب رسیده، معامله کثیف رئیس جمهور ایران بر روی موشکهای بالستیک قابل مشاهده است! و لذا پذیرفتند که ایران به مدت 5 سال آزمایش و پرتاب ماهواره را نداشته باشد!

خانم وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مصاحبه با وبگاه Russian matters درباره عدم لغو تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران می گوید: «روسیه و چین معتقد بودند قطعنامه 2231 صرفاً باید توافق [برجام] را تأیید کند و نباید هیچ محدودیتی روی برنامه موشکی و تسلیحاتی ایران باقی بماند.»

سخنان سرگئی لاروف وزیر خارجه روسیه، از اوج ذلت تیم مذاکره کننده ایران پرده برداشته و می گوید: «ما و چین می‌خواستیم تحریم‌های تسلیحاتی لغو شود اما به‌رغم حمایت ما، خود هیأت ایرانی موافقت کردند تحریم‌ها تا 5 سال ادامه یابد. در این دوره، تسلیحاتی که به ایران داده می‌شود، باید تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل باشد

پس معلوم شد، بحث کاهش برد موشکی ایران، از سوی دو تابعیتی‌های ایرانی-انگلیسی مطرح شده و لذا دشمنان نظام اسلامی مرتبا آن را مطرح و ستون پنجم آنها در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام اسلامی، زمینه کاهش توان موشکی و نظامی کشورمان را به نفع آمریکا، اسرائیل و سعودی پیگیری می‌نمایند!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ