سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : در طبیعت سرشته ، و به گوش هشته ، و به گوش هشته سود ندهد اگر در طبیعت سرشته نبود . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 شهریور 8 , ساعت 8:49 صبح

بنام خدا و برای خدا

علی رغم خوشبینی رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان به مذاکرات هسته ای 1+5 ، وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا 8 شخصیت ایرانی را به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایران را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده‌اند. و این در حالی است، که آقای روحانی گفته بود:«در دیوار تحریم ترکی ایجاد شده است که شالوده آن را بر هم زده است و روز به روز شکافی که در آن به وجود آمده بیشتر می شود!؟»

شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه 7 شهریور 93 در واکنش به تحریم‌های وضع‌شده از سوی وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا بیانیه‌ای صادر و بر ادامه اعمال تحریم‌ها بر ضد ایران تأکید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز ما در راستای ادامه اعمال فشار بر دولت ایران گام‌های دیگری برداشتیم. وزارت‌خانه‌های خارجه و خزانه‌داری به خصوص تحریم‌هایی را بر علیه شرکت‌ها و اشخاص متعددی در ایران اعمال کردند، شرکت‌ها و اشخاصی که در فعالیت‌هایی همچون کمک به برنامه هسته‌ای ایران، حمایت از تروریسم و یا کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها دخیل بوده‌اند.»  

با این حال «کیتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرده است که واشنگتن به حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران متعهد است.

این چهارمین بار است که آمریکا بر خلاف توافقنامه ژنو اقدام به وضع تحریمهای جدید علیه ایران نموده و در کمال ناباوری، رئیس جمهور کشورمان دم از ترک برداشتن تحریمها می زند! و یا می گوید: می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران؟!؟ توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت عزیز وصلح دوست ایران تحمیل شده بود!؟

مذاکرات 18 روزه آقای ظریف با کشورهای 1+5 یا آمریکا در ژنو شش، که بخاطر زیاده خواهی طرف آمریکایی بی نتیجه ماند. و پس از آنکه معلوم گردید که در صورت پذیرش و تحقق تمام خواسته های غیر قانونی آمریکا و اروپا از سوی ایران، امکان لغو قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد و کشورهای غربی بعد از توفق کامل چرخه هسته ای کشورمان، بدنبال طرح مسائل دیگری بر اساس قطعنامه شورای امنیت می باشند، تیم مذاکره کننده کشورمان به ریاست آقای ظریف از ژنو به تهران بازگشتند.

متأسفانه دولت یازدهم بصورت افراطی اصرار دارد که حل مشکلات اقتصادی کشور، در گرو حل مذاکرات هسته ای آن هم با آمریکا است و با این عمل خود، زبان تهدید آمریکای جهانخوار را علیه مردم کشورمان تندتر نموده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با اعضاء هیئت دولت در تاریخ 5 شهریور 93 فرمودند:«کلید رونق اقتصادی که مورد تأکید رئیس جمهور محترم نیز است، مسئله تولید است. باید با استفاده از ظرفیت های فراوان داخلی، تولید را به حرکت درآورد تا رونق اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی محقق شود...دولت باید بسته سیاستهای اقتصادی خود را با سیاستهای اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد و مواردی را که غیرمنطبق با این سیاستها است، حذف کند.»

آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای! ممکن است یک بار بصورت شفاف و با صداقت به مردم کشورمان گزارش دهید، که آیا اقدامات عملی تحریمهای چهارگانه آمریکائیها را بعد از توافقنامه ژنو باور کنیم یا شعارهای دولت محترم را؟!؟ آمریکائیها به کرار حوزه تحریمها را افزایش می دهند و این طرف، صرفا به مرد گفته می شود که قدرتها در توافقنامه هسته ای مقابل ما زانو زدند و اجازه نقد و بررسی موضوع را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما نمی دهند و می گویند متن توافقنامه هسته ای برای ملت ایران محرمانه ولی برای رژیم صهیونیستی آزاد است!!!

آیا زیاده خواهی و اقدام اخیر آمریکا در وضع کردن تحریمهای جدید علیه ایران مورد اعترض رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای قرار می گیرد؟!؟ و یا حق را بخاطر قوانین داخلی آمریکا به آنها می دهند؟!؟ البته این حق برای آمریکا محفوظ است، زیرا سازمان سیای آمریکا متن توافقنامه هسته ای را بدون اخذ نظر طرف ایرانی به گونه ای تهیه نموده، که چنین حقی را همانند توافقنامه الجزایر(در خصوص آزادی گروگانهای آمریکا و رفع توقیف پولها و اموال بلوکه شده ایران در آمریکا) برای وزارت خزانه داری و کنگره آمریکا در نظر گرفته است!!!

سخن پایانی را در هفته دولت با شعر طنز رضا احسان‌پور در وصف «کلید روحانی» به پایان می رسانم. امید که مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد.

کلید

درد و درمان، کلید روحانی / سخت و آسان، کلید روحانی

خضر دوران، جناب روحانی / آب حیوان، کلید روحانی

مرد و زن هر دو عاشقش هستند/ حور و غلمان،کلید روحانی

دست رعیت کلید روحانی / دست سلطان کلید روحانی

نرسد ناگهان - زبانم لال -/ دست شیطان کلید روحانی

در تمامی عرصه‌ها بی‌شک / مرد میدان، کلید روحانی

از عبایش طلوع کرد شبی / ماه تابان، کلید روحانی

توی دستش گرفت و بالا برد/ گفت:هان! هان! کلید روحانی!

روز بعدش نوشته بود کسی / پشت نیسان، کلید روحانی

مانده‌ام تا کنون چرا اصلاً / مانده پنهان کلید روحانی؟کلید

به گمانم که بوده تا الان / زیر گلدان، کلید روحانی

ای سخنران سخن که می‌رانی/بوق و فرمان کلید روحانی

بوق و فرمان که هیچ باید گفت:/میل گاردان کلید روحانی!

طبع ما ته کشیده و رفته است / رو به پایان کلید روحانی

نیتم شعر بود و آخر شد / کش تنبان کلید روحانی!

لاجرم قفل ما و دست شما / آه یاران! کلید روحانی...

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ