سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست دادن فرصت اندوهى گلوگیر است . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 93 شهریور 25 , ساعت 8:51 صبح

بنام خدا و برای خدا

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضاء هیئت دولت در 5 شهریور 93 فرمودند: « در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند.مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»

فرجی دانا

در روزهایی که بحث استضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری از سوی مجلس مطرح بود که در نهایت منجر به برکناری آفای فرجی دانا شد، بعضی از کارگزاران دولت، مطالبی را عنوان کردند، که فتنه سالهای 78 و 88 با همان نگاه شکل گرفته بود و لذا، دولت قصد معرفی فردی را برای تصدی وزارتخانه مهم علوم تحقیقات و فناوری دارد، تا همان مشخصه های حمایت از فتنه گران آقای فرجی دانا را داشته باشد، تا با استفاده از پتانسیل دانشجویان پس از بازگشائی دانشگاهها، به مجلس شورای اسلامی فشار وارد نموده تا رأی اعتماد را، اخذ نمایند.

آیا این دولتی که در حوره نظر خود را پیرو رهبری نشان می دهد ولیکن در حوزه عمل برخلاف نظرات مقام معظم رهبری اقدام می نماید راه درست اقلاب را طی می نماید؟!؟ و لذا این افکار و عمل که در تناقض با یکدیگر هستند، نظام اسلامی و نیروهای مؤمن به انقلاب و ارزشها را تهدید می تماید!

در همین راستا یکی از افراطیون دولت به نام فیض، که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، (مرکز صرفا علمی – فرهنگی و غیر سیاسی) را به یدک می کشد، در مصاحبه ای در روز 28 مرداد 93 مجلس و کشور را تهدید می نماید، و با طرح این پرسش که چرا استیضاح کنندگان در دوره تعطیلات تابستانی به دنبال استیضاح وزیر رفته اند؟، می گوید: «این امر به این دلیل است که استیضاح کنندگان واقفند اگر در دوره فعالیت دانشگاه این اتفاق می افتاد، دانشجویان و استادان عکس العمل تندی نشان می دادند و محیط دانشگاهی نمی توانست آرامش خود را حفظ کند! ... و سپس در تهدید نمایندگان مجلس که استیضاح وزیر را دنبال می کنند، گفت: اگر جرأت استیضاح را دارید، در زمان ترم تحصیلی این کار را انجام دهید تا به میزان محبوبیت فرجی دانا پی ببرید!»

چرا رئیس جمهوری که شعار پرهیز از افراطی گری را در هر سخنرانی خود مطرح می نماید، نسبت به عزل آقای فیض که با تندروی در گفتار، نظام اسلامی را تهدیدی به مانند فتنه سال 88 می نماید اقدامی صورت نمی دهد؟!؟ آیا رئیس جمهور واقعا به افراطی گری اعتقاد ندارد؟!؟

موضع گیری افراطی آقای فیض در حالی است  که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای جهاد دانشگاهی، نسبت به سیاسی کاری و ورود جهاد دانشگاهی به مسایل و گروه بندی‌های سیاسی هشدار دادند. و لیکن، حضور عناصر تندرو و افراطی در رده های بالای‌ این نهاد علمی – فرهنگی، ممکن است آن را به ورطه مسائل سیاسی سوق داده و موجب نابودی این نهاد انقلابی را فراهم نماید!

متأسفانه علی رغم طرح شعارهای عوام فریبانه،" اعتدال، تدبیر، عقلانیت و مبارزه با افراطی گری" از سوی دولت، هیچ نشانه ای در عمل به اهداف و اصول انقلاب اسلامی از سوی دولت دیده نمی شود و آنچه که در رفتار شبکه های تبلیغی و عملکرد برخی از کارگزاران دولت " اعتدال،" در خصوص عاملان اصلی فتنه سال 88 مشاهده می شود، این است که تلاش دارند، اعمال براندازی فتنه گران را که مورد تأیید و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده، در حد یک سؤ تفاهم با نظام اسلامی پائین آورده و سپس زمینه بازگشت اضلاع مختلف فتنه را به درون قدرت مهیا نمایند و اینجاست که دولت، قصد در نوردیدن خطوط قرمز نظام، در رابطه با فتنه گران را دارد و لذا ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی و جریانهای مؤمن به انقلاب، نسبت به عملکرد دولت در رابطه با فتنه و فتنه گران، از خود حساسیت بیشتری در صحنه عمل نشان دهند تا زمینه ای، برای ایجاد فتنه ای بزرگتر از فتنه سال 88 به وجود نیاید.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ