سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زنهار که دانشمندان را سبک بشمری چرا که این کار تو را خوار می کند و مایه بدگمانی و وهم و خیال درباره تومی شود . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 97 مهر 29 , ساعت 1:20 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

امام علی علیه‌السلام می فرماید: «یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ» چهار چیز سبب شکست دولت‌ها می‌شود:

ضایع کردن اصول (مسائل مهم)

سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)

به کار گماردن آدم‌های پست

 4ـ کنار گذاردن انسان‌های فاضل

(غرر الحکم، ص 342)

گویند "اسکندر مقدونی" پس از فتح ایران، در اداره مملکت، سخت درمانده و مستأصل شده بود. ازمشاوران خود پرسید: چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر می‌فهمند حکومت کنم؟ یکی از مشاوران می‌گوید: «کتاب‌هایشان را بسوزان. بزرگان و خردمندانشان را بکش و دستور بده به زنان و کودکانشان تجاوز کنند». اما یکی دیگر از مشاوران پاسخ می‌گوید:

«نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین، آنها را که نمی‌فهمند و کم‌سوادند، به کارهای بزرگ بگمار. آنها که می‌فهمند و باسوادند به کارهای کوچک و پست بگمار. بی‌سوادها و نفهم‌ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچگاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده‌ها و باسوادها هم یا به سرزمین‌های دیگر کوچ می‌کنند یا خسته و سرخورده، عمر خود را تا لحظه مرگ، در گوشه‌ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد...»

طیبه سیاوشی نماینده مجلس: «برجام فایده‌ای نداشت و متن کامل آن را هم نخوانده‌ام، اما باز از برجام دفاع میکنم.»

نتیجه؛ فقط یک آدم احمق پست، که از طرف مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر به مجلس نفوذ کرده، اینگونه سخن می‌گوید!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ