سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با بی رغبتی به آنچه در دست مردم است، با آنان اظهار دوستی کن، تا دوستی شان را به دست آوری . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 93 آبان 12 , ساعت 3:18 عصر

بنام خدا و برای خدا

از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، مرتباً از سوی رده های مختلف مسئولین اجرائی کشور، کلماتی همچون؛ تدبیر، عقلانیت، امید، راستگوئی، مهار تورم، خروج از رکود اقتصادی و عقلانیت شنیده می شود، لکن در عمل؛ دروغ، تهمت، افراطی گری، خروج از خطوط قرمز نظام اسلامی، اعتماد و دوستی با دشمن دیده و شنیده می شود، که به چند مورد آن به اختصار اشاره می شود.

zari

پس از امضاء توافقنامه هسته ای با گروه 5+1 که حقیر آن را توافق با آمریکا می دانم، آقای حسن روحانی رئیس جمهور طی نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب در 3 آذر 92 نوشتند: « خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که در نخستین ماه‌های شروع کار دولت تدبیر و امید، فرزندان انقلابی شما توانستند در مذاکراتی دشوار و پیچیده، حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای را در صحنه بین‌المللی اثبات کنند و گام نخست را به گونه‌ای پیش برند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران مورد اذعان قدرتهای جهانی -که سالها سعی بر انکار آن داشتند- قرار گیرد ... دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است.»

در ضرب المثل ایرانی می گویند: "دروغگو کم حافضه است،" آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان، با گذشت نزدیک به یک سال از ارسال نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب، مبنی بر شناخته شدن حقوق هسته ای ایران، به صراحت دروغ بودن آن نامه اعتراف نموده و در روز یکشنبه مورخه 93/8/10 در دیدار با بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ می گوید:« در صورتیکه حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود ، ایران آماده توافق است.»

روحانی

آقای ظریف! شما و رئیس جمهور، بارها از به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران و زانو زدن جهان در برابر ملت مان سخن گفته اید!!!!! پس چه شد که حالا با اضافه کردن کلمه "در صورتـــــیــــــکه" به اول جمله ی "به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی" را فاتحه اش را خواندید. امروز برای همه ملت ایران روشن شد، که "به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ایرانیک دروغ بزرگ بود"، که رئیس جمهور و تیم هسته ای، به رهبر معظم انقلاب و مردم بصیر کشورمان گفته اند!!!!!!

در اینجا لازم است که به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، امام خامنه ای هزاران بار احسن مرحبا گفت که در جواب نامه آقای رئیس جمهور مرقوم فرمودند:« جناب آقای رئیس‌جمهور؛ دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی و دیگر دست اندر کاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد.»

باید اذعان نمائیم که وقتی وزیر خارجه کشورمان، مشاوری داشته باشد که منافع آمریکا در رأس الویت کاری او باشد، بیش از این نباید انتظار داشت و خدا را باید شاکر باشیم که هنوز استقلال کشورمان را با وجود امام خامنه ای حفظ کرده ایم و این تفاله های غرب زده و محب آمریکا، فقط زحمت نظام و نیروهای مؤمن به اسلام و انقلاب را زیاد می کنند.

ظریف

آقای خرم مشاور وزیر خارجه کشورمان گفته است: «به ‌نظر من همه رفتارهای آمریکا پس از انتخاب روحانی دگرگون شد و امروز می‌توان چرخشی جدید در نوع نگاه آمریکا به ایجاد رابطه بین دو کشور دید ... به‌صورت ویژه، رفتار آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییر کرده است ... امروز رابطه ایران و ایالات‌متحده از حالت خصمانه خارج شده و حالت دوستانه به خود گرفته است ... ایران و آمریکا امروز در مناطق مختلف مانند سوریه و عراق منافع مشترک زیادی دارند و زمینه‌های همکاری مشترک جدی‌ای بین آنها وجود دارد ... به‌هرحال باید توجه داشت که در ماجرای گروگانگیری غرور ملی مردم آمریکا خدشه‌دار شده و آنها نمی‌توانند از این مساله چشمپوشی کنند. به نظر من، وقت آن رسیده که این دوکشور درباره این رابطه به جمع‌بندی برسند و این رنجیدگی را از میان بردارند ... این زخم‌کهنه می‌تواند از اعتماد‌سازی بین دوکشور جلوگیری کند.»

آقای خرم حتی در قامت نماینده ویژه کشور آمریکا در وزارت خارجه ایران، پا را از این هم فراتر نهاده و خواستار عدم برگزاری مراسم روز 13 آبان، سالروز استکبار ستیزی علیه آمریکا می شود و می گوید: « من فکر می‌کنم مراسم 13آبان امسال با نگاهی به داخل برگزار می‌شود اما به نظر من در برگزاری این مراسم باید نگاه به خارج را نیز مدنظر قرار دهیم‌. دیر یا زود؛ روزی مجبور خواهیم شد این کار را انجام دهیم. اگر می‌خواهیم در جامعه بین‌المللی به همکاری‌های مشترک بیندیشیم باید این موضوع را در دستور کار خود بگذاریم. این‌کار به هیچ‌وجه کار سختی نیست. اندیشمندان باید در این زمینه بحث و این مساله را برای همیشه حل‌وفصل کنند. تا زمانی‌که این‌کار را نکرده‌ایم آنها به ما بی‌اعتماد هستند و این زخم‌کهنه همچنان سر باز باقی خواهد ماند. به‌نظر من نمی‌توان این نگاه و روش را همچنان ادامه داد. ما منافع دیگری داریم که باید به آنها نیز توجه کنیم. نگاه دولتمردان نیز باید رو به آینده باشد.»

امام خمینی در رابطه با سازش با ظالم و تفاله های غرب زده آنها می فرماید: « آنهای که به ما می گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور، سازش با ظالم، یعنی اینکه دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رأی تمام انبیاء است.(صحیفه امام 10تیر63)

آقای روحانی ! این روشنفکران غرب زده و انحرافی را، که بعضاً مأمورین استکبار هستند، از اطراف خود پالایش نمائید، تا شما را وادار به نوشتن نامه دروغ به رهبر معظم انقلاب نکنند!!!!! و در جای دیگر نگوئید قدرتمندان در برابر ما زانو زدند!!!!!

 

والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ