سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خدا و دورترینشان درمنزلت نزد او، پیشوای ستمکار است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 93 آبان 29 , ساعت 9:39 عصر

بنام خدا و برای خدا

بازی بُرد – بُرد، روحانی یا همان پیروزی در مذاکرات هسته ای چگونه محقق میشود، که بخاطر آن، جشنی برگزار نمائیم؟

 از آغاز مذاکرات هسته‌ای و توافق موقت، بسیاری از مقامات آمریکایی عنوان کرده‌اند که پس از حل مسئله هسته‌ای ایران، باید به سراغ موضوعات دیگری همچون حقوق بشر، حمایت از گروه‌های مقاومت و توان دفاعی، بخصوص موشکهای بالستیک ایران برویم.

ظریف

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان پس از تصویب قطعنامه علیه کشورمان با متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، مسئله اسیدپاشی را مطرح کرده و گفته است: «قطعنامه امروز بر اساس این اصل به تصویب رسید که سیاست خارجی ایالات متحده می‌تواند و باید اهداف راهبردی خود نظیر برچیدن برنامه هسته‌ای ایران را همزمان با تلاش برای ارتقا دموکراسی و حقوق بشر، دنبال کند.»

نمایندگان مجلس سنا آمریکا هم با ارسال نامه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار توقف کامل فعالیت‌های غنی‌سازی در ایران و همچنین لحاظ کردن مسئله موشک‌های بالستیک ایران در مذاکرات شدند. در این نامه نوشته اند: «اگر ایران اهداف هسته‌ای خود را کنار نگذاشته و در ارتباط با دنیا مسیری واقعا سازنده را دنبال نکند، ما در ماه‌های آینده به اعمال فشار بیشتر بر ایران، ادامه می‌دهیم.»

با توجه به تهدیدات جدید مقامات مجالس سنا و کنگره آمریکا در روز های پایانی هفته، متأسفانه در این طرف میز مذاکره، دولت اعتدال بدنبال آعلام پیروزی و برگزاری جشن و پایکوبی را دنبال می نماید و آقای نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما برنامه‌ای برای اینکه در سوم آذر جشن هسته‌ای برگزار کنید دارید، گفت:‌

خامنه

 «من هم این امید را دارم، فرزندان این مملکت صادقانه تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم خوبمان بردارند و مردم و رهبری راضی باشد ... ما بعد از سال‌ها مقاومت توانستیم به پیروزی دست یابیم. اگر اتفاقی بیفتد خود مردم شادمانی‌شان را منعکس می‌کنند. ما بدون خوشبینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل، تلاش کنیم برای سوم آذر خود را آماده نماییم.»

مردم کشورمان سالها است، دشمنی تمام عیار آمریکا و کشورهای اروپائی را با گوشت و پوست خود لمس کرده و این دشمنی همچنان ادمه دارد، لذا چگونه باور نمایند، که در صورت توافق جامع هسته ای، ما به پیروزی رسیده و باید جشن هسته ای برگزار نمائیم؟ پاسخ این سئول بسیار کوتاه و مختصر را در بیانات حضرت آیت الله خامنه ای جستجو می کنیم که در 20 فرفردین 93 فرمودند: « پیشرفتها و دستاوردهای هسته ای که تا به امروز به دست آمده اند، در واقع بشارت و مژده ای برای ملت ایران است که می توانند راههای منتهی به قله های رفیع علم و فناوری را بپیمایند، بنابراین حرکت علمی هسته ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود ... هیچیک از دستاوردهای هسته ای کشور قابل تعطیل شدن نیست و کسی هم حق معامله برروی آنها را ندارد و کسی هم این کار را انجام نخواهد داد ... راهی را که شما آغاز کرده اید باید با جدیت و قدرت تمام ادامه یابد زیرا کشور نیازمند پیشرفت در علم و فناوری بویژه فناوری هسته ای است

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ