سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که گناه بر او دست یافت روى پیروزى ندید ، و آن که بدى بر وى چیره گشت مغلوب گردید . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 99 بهمن 14 , ساعت 1:10 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

وَلَقَدْ صَدَقَکُمُ اللَّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ حَتَّى إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِی الْأَمْرِ وَعَصَیْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاکُمْ مَا تُحِبُّونَ مِنْکُمْ مَنْ یُرِیدُ الدُّنْیَا وَمِنْکُمْ مَنْ یُرِیدُ الْآخِرَةَ ثُمَّ صَرَفَکُمْ عَنْهُمْ لِیَبْتَلِیَکُمْ وَلَقَدْ عَفَا عَنْکُمْ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ

بدون نظام اندیشه نمی‌توانیم تحلیل درستی از وقایع اطراف خود داشته باشیم، نمی‌توانیم انتخابهای درستی داشته باشیم، نظام اندیشه ارزش دارییها و اهمیت نداشته‌ها را مشخص می‌کند، نظام اندیشه به ما توان می‌دهد که زاویه ورود و خروج به یک مسئله را پیدا کنیم.

وظیفه ما در حفظ انقلاب و تشخیص موقعیت آن، وابسته به نظام اندیشه ما است، زیرا اشتباه بسیاری از ما و مردم در این است، که عملکرد چهار دهه انقلاب را معادل کارآمدی حاکمان در نظر می‌گیریم.

امروز بسیاری در این تحلیل مانده‌اند، که چرا امام خمینی در انتخاب بازرگان با شورای انقلاب مخالفت نکرد؟ چرا امام با مردم در انتخاب بنی‌صدر همراهی کرد؟ چرا امام جام زهر تلخ پذیرش قطعنامه 598 را نوشید؟ و یا حتی در این مقطع زمانی، چرایی طرح نرمش قهرمانانه در مذاکره با آمریکا و پذیرش برجام از سوی رهبری را برخی درک نمی‌کنند.

پاسخ و تحلیل این چراها را باید در رابطه امام و امت جستجو کرد، چرا که امت بدون امام و امام بدون امت، قادر به تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی نیستند.

راهبرد اساسی انقلاب سال 57 حضرت روح الله، ایجاد دولت اسلامی و جامعه اسلامی و نهایتا تقدیم پرچم انقلاب، بدست حضرت بقیة‌الله العظم بوده است ولذا مسیر امام خامنه‌ای هم، ایجاد دولت اسلامی در دهه پنجم انقلاب است، هر چند که انقلاب اسلامی دچار نفوذ علفهای هرز و سمی لیبرالیسم نزدیک به جریان صهیونیستی فراماسونری شده است.

برای اسقرار دولت اسلامی باید ویژگیهای آن را شناخت ولذا سه ویژگی مهم برای دولت اسلامی برشمرده‌اند:

اولا؛ ولایی است، یعنی هماهنگ با امام جامعه و در خدمت راهبرهای کلان جامعه است و از پیش خود، راهبرد جعل نمی‌کند و راهبرد امام جامعه را با چالش روبرو نمی‌کند.

ثانیا؛ دولت اسلامی تمام بارها را بر دوش خود نمی‌گیرد، بلکه نقش اصلی را به مردم در پذیرش مسئولیت‌ها می‌دهد و کارها را با دستان پرقدرت مردم به سرانجام می‌رساند و در عین حال، زمینه شکل گیری یک طبقه زیاده‌خواه، سرمایه‌دار و اشرافی را ف اهم نمی‌کند.

ثالثا؛ دولت اسلامی با آررمانها، ارزشها و اصول انقلاب ستیزه جویی نمی‌کند، و ریل گذاری دولت اسلامی، دفاع از ارزشها و اصول ناب اسلامی است.

برای تشخیص ولایی بودن یک دولت کافی است، ببینیم که مسئولین دولت، با امام جامعه و ساختارهای کلان حاکمیتی، هماهنگ عمل می‌کنند، یا خیر ولذا دولت اسلامی، دولت مردم سالار ولایی و انقلابی است.

بررسی دولتها در چند دهه گذشته نشان می‌دهد که اکثر دولتها، خودشان راهبری جامعه را مستقل از امام جامعه دنبال کرده و گفتمانی به غیر از گفتمان رهبری را مطرح و بعضا به لحاظ فکری و اندیشه‌ای، از مکتب غیردینی تبعیت نموده‌اند.

آیه 152 سوره آل عمران به ما متذکر می‌شود؛ اگر قومی با فرماندهی پیامبر خدا هم حرکت کند، اما بدلیل {فَشِلْتُمْ  ،َتنَازَعْتُمْ و عَصَیْتُمْ} شکست خواهند خورد، زیرا نتیجه سستى، نزاع و عدم اطاعت از فرماندهى، شکست است.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ