سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس نیکو بپرسد، بداند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 92 اسفند 1 , ساعت 1:10 صبح

 

 وضعیت پیچیده مذاکرات ژنو 3 گویای این است که مذاکره کنندگان ایرانی در مرحله قبلی امتیازات فراوانی به طرفهای مقابل داده اند و اصلی ترین ابزار چانه زنی که همان اورانیوم غنی شده 20 درصدی بوده آنرا در این مرحله حساس با خود ندارند و حتی یو سی اف اصفهان را بدون اینکه در متن توافقنامه آمده باشد، تعطیل و خود را در مقابل استکبار جهانی خلع سلاح کردند و در داخل کشور فشارهای زیادی به نمایندگان حق طلب مردم در مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما وارد می کنند، که پیرامون توافقنامه مطلبی گفته نشود وهمین امر به پیچیده شدن مذاکرات افزوده است و بیم آن می رود که برای رضایت آمریکائیها که همان رضایت رژیم صهیونیستی است، طرف ایرانی همانند توافق قبلی خط قرمز معین شده از سوی مقام معظم رهبری را درنوردد، تا گشایشی در روند مذاکرات به نفع آمریکا بوجود آید!

 متأسفانه تیم مذاکره کننده ایرانی سابقه خوبی در پرونده هسته ای کشورمان ندارد و رئیس جمهور و برخی از اعضاء این تیم در دولت اصلاحات تمام تأسیسات هسته ای کشورمان را در آن مقطع پلمپ و کلید آن را تحویل غربیها دادند و برخی اعضاء آن تیم به جرم جاسوسی محکوم و زندانی و از کشور گریختند و در نهایت با دستور رهبری معظم انقلاب مجبور به شکستن قفلها و فعال نمودن مراکز هسته ای بعد از 2 سال تعطیلی شدند.

بر اساس آمار ارئه شده، در سال 1392 تاکنون 1804 دستگاه سانتریفیوژ در نطنز و فردو نصب شده که تنها 3 دستگاه آن در زمان دولت تدبیر و امید نصب گردیده و علی الرغم مهیا بودن تجهیزات آب سنگین اراک، دولت جدید اجازه انتقال آنها را جهت نصب در اراک صادر نکرده است و این موضوع را آقای خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آقای آمونو مدیر کل آژانس مورد تأیید قرار دادند.

  آقای سولانا گفتنند: وقتی که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای روحانی به ایران آمده بودم، در جلسات محرمانه ای که با آقایان روحانی و هاشمی رفسنجانی داشتم، آنها به من قولهای دادند که به آن عمل کردند و این موضوع را آقای آمونو پس از  بازدید از تأسیسات هسته ای ایران افشاء کردند و گفتند در دولت جدید 3 دستگاه سانتریفیوژ در تأسیسات نطنز و فردونصب شده و تجهزات رأکتور اراک هم ارسال نشده است و معلوم شد قول آقایان به سولانا چه بوده است! یعنی 4 ماه قبل توافقنامه دولت آمادگی خود را برای تعطیلی اعلام کرده بود و حتی سولانا در مصاحبه ای گفتند، ایران سخاوتمندانه این توافقنامه را پذیرفتند!

غمگنانه باید گفت که در بحث مذاکرات هسته ای از خط قرمز نظام جمهوری اسلامی عبور شده است و دلیل آن، محرمانه قلمداد کردن توافقنامه از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای است و این تیم با سؤاستفاده از موقعیت خاص و حساس کشور حاضر به پاسخگوئی شفاف به مجلس شورای اسلامی و مردم و نخبگان  جامعه نیست!

 

 پس ضرورت دارد که مردم موضوع مذاکرات هسته ای را بر اساس نظر و سفارش مقام معظم رهبری پیگیری نمایند،  نکند ما را با دریافت سبد کالای رایگان سرگرم کنند، چرا که ما در مشروطیت از دیگ پلو سفارت روباه پیر انگلیس آسیب جدی دیده ایم و سالها منابع این کشور غارت کردند، پس ملت سرافراز کشورم، که راپیمائی بی نظیر 22 بهمن 92 را آفریدی، بهوش باش و به صحنه مذاکرات هسته ای به عنوان یک تکلیف الهی بنگر و پاسخگویی مسئولین را طلب نما.                     والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ