سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تدبیر پیر را از دلیرى جوان دوست‏تر مى‏دارم . [ و در روایتى است ] از حاضر و آماده بودن جوان براى کارزار . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 اسفند 2 , ساعت 10:45 عصر

بنام خدا و برای خدا

در خبرها آمده بود، که آقای ظریف بعدازظهر امروز موررخه 2 اسفند 93 به همراه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور برای مذاکره با طرفهای آمریکائی راهی ژنو گردید. آیا تعجیل دولت اعتدال در روند مذاکرات هسته ای، جدی پنداشتن تهدیدات و بازی مضحک سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه گنگره آمریکاست؟!

بلق

مدتی قبل تعدادی از سناتورهای دموکرات کنگره آمریکا، در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهورشان، اعلام کردند، که تا اواخر ماه مارس، یعنی (4 فروردین 94) به ایران فرصت می دهند که توافق جامع هسته ای مد نظر آمریکا را امضاء کند، در غیر این صورت، سناتورهای دموکرات هم به جمهوریخواهان کنگره خواهند پیوست و تحریمهای جدیدی را علیه کشورمان تصویب خواهند کرد.

پس از این ادعای مضحک دموکراتها، شتاب قابل توجهی در مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا دیده می شود، مدت و زمان مذاکرات به شدت افزایش یافته و عملاً وزیر خارجه و تیم هسته ای ایران، در برابر وزیر خارجه و تیم هسته ای آمریکا قرار گرفته است. بازی بُرد - بُرد آقای روحانی، در مذاکرات هسته ای با کشورهای 5+1 رنگ باخت و جای خود را به مذاکره 1+1 و با هدف، شکستن قبح مذاکره با شیطان بزرگ، عادی سازی روابط با کدخدا و گسترش مذاکرات، در سطح معاون رئیس جمهور و دیگر مسئولین کشوری داد. عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه هسته ای و علی رغم خوشبین نبودن رهبر معظم انقلاب، با مذاکره با آمریکا، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده کشورمان، همواره به آمریکا و نتیجه مذاکرات، خوشبین هستند!

الی

به نظر میرسد، اگر دولت اعتدال مجال یابد و آمریکائیها، درخواست حضور  وزیر دفاع و متخصصین هوا - فضای کشورمان را، جهت محدودسازی برد موشکهای ایران، بخواهند، بازهم دولت اعتدال و پدرخوانده آن، به نتیجه مذاکرات خوشبین می باشند و برای ماندن در قدرت و تصرف مجلس شورای اسلامی و دیگر ارکان نظام اسلامی، آنها را به ژنو اعزام می کند و از هیچ تلاشی در این رابطه فروگذار نخواهند کرد!

فشارهای گسترده آمریکا و دادن امتیازهای فراوان در مقابل دریافت هیچ، از زمانی کلید خورد، که آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان در تبلیغات انتخاباتی و بر خلاف امنیت ملی کشور، با کلید جادوئی خود، آمریکا را کدخدای ده دانست و گفت: «آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است!»( تاریخ 26 اردیبهشت 92)

هماهنگی  سطح مذاکرات با شیطان بزرگ در جمهوری اسلامی ایران کجا و چگونه رغم می خورد؟آیا قرار است؛ با حضور فریدون و صالحی در مذاکرات هسته ای، تعداد سانتریفیوژها کاهش؟ و نیروگاه اراک، که حاصل تلاش دانشمندان ایرانی است و بیش از 90 درصد آن تکمیل شده، کاربری آن عوض؟ و تأسیسات هسته ای فردو بکلی و برای همیشه تعطیل؟ و دانشمندان مراکز هسته ای اخراج و احیاناً، برای کاریابی به کشور آمریکا اعزام گردند؟! و شاید ترکیب جدید تیم هسته ای، انحرافی باشد، در تفاهم و توافق دو مرحله ای؟!

همه این امور در کلید جادوئی، تدبیر! و امید! و اعتدال نهفته است!!!!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ