سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری مایه دوری از خداوند است که به سرپیچی کردنها نیرو می بخشد؛ پس شکمهایتان را پر نکنید که نورحکمت در سینه هایتان خاموش می شود [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 94 فروردین 3 , ساعت 11:19 صبح

بنام خدا و برای خدا

زری

حضرت آیت الله خامنه ای در نخستین روز آغاز سال 94 در کنار ضریح مطهر امام هشتم(ع) فرمودند: «نگاه به بیرون برای حل مسائل اقتصادی هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین باید همواره به دنبال استفاده از ظرفیت های داخلی کشور بود و "اقتصاد مقاومتی" که مورد استقبال همه‌ی صاحب نظران اقتصادی قرار گرفت نیز، ناظر بر توانایی ها و ظرفیت های درونی کشور و ملت است ... اگر مسئولان دولتی و آحاد مردم و فعالان اقتصادی همت کنند و رسانه های عمومی نیز به کمک بیایند، خواهیم دید که تحریم ها قادر نخواهد بود ملت ایران را از پیشرفت باز بدارد.»

بیش از 20 ماه از فعالیت دولت یازدهم می گذرد، اما، اقتصاد ایران همچنان در روکود قرار داشته و علی رغم پروپاگانداسازی دولت، هیچ نشانه ای برای عبور از روکود اقتصادی دیده نشده و متأسفانه با بی تدبیری دولت و پالسهای غلطی که از سوی برخی از مسئولان اجرائی و ولع آنها برای حل مشکلات در مذاکرات هسته ای، دشمنان را به طمع واداشت تا فشار خود را به تیم مذاکره کننده هسته ای افزایش داده و هر از چند روزی امتیاز دندانگیری طلب نمایند و طعم آن را هم بچشند.

دولت با بی تدبیری، کاری کرد، که امروز چشم خود، تولید کننده و مردم را، به نتیجه توافق با غرب گره زده و "استراتژی اقتصاد مقاومتی" را، که در برابر حملات پی در پی تحریمهای غرب و آمریکا، مؤثر بود، جایگزین اقتصاد لیبرالی کشور ننمود و تنها، با برگزاری چند همایش و نمایش! بی حاصل و هدر دادن بیت المال مسلمین، به امید نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای و بستن با کدخدا(آمریکا) به مدت 20 ماه تعطیل نمود! و همچنان در مسیر تاریک مذاکرات هسته ای قدم برمی دارد و بودجه سال 94 کاملاً در مقابل "اقتصاد مقاومتی" قرار دارد!

سئوالی باید از دولت پرسید؛ آیا با توافق و بستن با آمریکا اقتصاد ایران شکوفا، تحریمها لغو و دلارهای مسدود شده، به ایرن بازمی گردد؟ جواب منفی است، زیرا، وقتی یکی از مسئولان آمریکائی، می گوید؛ "فاصله ما با ایران، یک انقلاب است!" آیا می شود به آمریکا اعتماد کرد و اقتصاد را شکوفا دید؟! به جرأت می توان گفت، آمریکا و کشورهای غربی، که ایران را یک روز مستعمره خود می دانستند، با ابراز خوشبینی دولت اعتدال و لبخندهای بی مورد آقای ظریف، تحریمی، برداشت نمی شود و پولهای خودمان را، چنان بصورت قطره چکانی، همچون مرحله اول توافقنامه هسته ای آزاد می کنند، که هیچ استفاده مثبتی از آن نخواهد شد، چرا که این اعمال، با سرشت استکبار و شیطان بزرگ، عجین می باشد.    

عجیب است که رئیس دولتی، که خود در دوران دفاع مقدس، نتیجه "اقتصاد مقاومتی" و همراهی مردم را با حکومت دیده و لمس نموده، پس چرا؛ تمام تخم مرغهای خود را در سبد مذاکرات هسته ای قرار داده ؟و مسیر "اقتصاد مقاومتی" را دنبال نمی کند؟! و متأسفانه در دولت آقای روحانی فقط با کلمات "اقتصاد مقاومتی" بازی می شود و هیچ عملی، در راستای تحقق آن صورت نمی گیرد!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ