سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نهان خود را اصلاح نماید خدا آشکار او را نیکو فرماید ، و آن که به کار دینش پردازد خدا کار دنیاى او را درست سازد ، و آن که میان خود و خدا را به صلاح آرد ، خدا میان او و مردمان را نیکو دارد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 94 فروردین 4 , ساعت 3:27 عصر

بنام خدا و برای خدا

حجه الاسلالم آقای حسن روحانی در مورخ 3 اسفند 1393 خطاب به کسانی که به ایشان رأی نداده اند، گفت: «مسئولان اجرایی باید مسئولانی باشند که به رأی مردم در سال 92 معتقد هستند اگر کسی اعتقاد به رأی مردم ندارد می‌تواند در کشور فعالیت کند اما نمی‌تواند در مدیریت سطح بالای کشور باشد، چرا که مردم این را قبول نمی‌کنند.»

آقای حسن روحانی در 3 فروردین 1394، از نظر قبلی خود عدول کرد و در نامه ای به مقام معظم رهبری نوشتند: «دراین دولت، خدمت به همه مردم را، فارغ از ملاک های سیاسی و جناحی، وظیفه خود می شمرد و همواره نقد مشفقانه را همچون حمایت خردمندانه ارج می نهد و در اداره کشور نیز، خود را نیازمند اندیشه و تدبیر همه صاحب نظران می داند.»

ففق

تا کنون سابقه نداشته که رئیس جمهوری، تنها با داشتن فقط 230 هزار رأی از 50 درصد بیشتر، چنین بی پروا سخن براند و یک ماه بعد، با 180 درجه چرخش و نام گذاری سال 94 از سوی رهبری معظم انقلاب، ملاک دولت خود را، خارج از حب و بغض سیاسی و جناحی بشمارد و علی رغم اهانتهای مکرر به منتقدین مذاکرات و توافقنامه هسته ای، اداره کشور را نیازمند نقد مشفقانه و اندیشه و تدبیر همه صاحب نظران می داند!

رئیس جمهور در خصوص مواجه با منتقدین، از سابقه خوبی برخوردار نیست و مکرراً، منتقدین خود را با الفاظی که در شأن رئیس جمهور، آنهم در لباس مقدس روحانیت نیست، مورد اهانت قرار داده است، که برای تنویر افکار کاربران عزیز به چند نمونه آن اشاره می شود.

بهمن سال 92 «آیا برداشتن تحریم‌ها کار بدی است؟ گویی عده‌ای انقلابی شده‌اند! گرچه سوابق آن‌ها را می‌دانیم و از حرف‌هایی که می‌زنند تعجب نمی‌کنیم.»

یک هفته بعد: «چرا فقط یک عده معدود کم سواد از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند اما اساتید دانشگاه های ما خاموش اند.»

مرداد ماه 93: «یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.»

در 16 آذر 93: «یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آنها هم احترام می گذاریم، نمی خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند.»

سخنان فوق، تنها بخشی از اهانتهای آقای روحانی در جمع های عمومی است، اگر اهانتهای اعضاء دولت به این پرونده اضافه شود، مثنوی هقتاد من کاغذ خواهد شد و لذا، اگر شخص رئیس جمهور، به نامه خود خطاب به مقام معظم رهبری در تاریخ 3 فروردین 94 اعتقاد دارند، باید زمینه عملیاتی شدن شعار سال 94 را، که از سوی امام خامنه ای "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی" نام گرفته، فراهم نماید.

دولت باید قدمهای لازم را در این رابطه بردارد و بداند، زبان و قلم منتقدین با اهانت بسته نخواهد شد و همچنان بر اساس اصل هشتم قانون اساسی، بصورت مشفقانه و خردمندانه، به تکلیف انقلابی خود عمل خواهند کرد. پس، آیا رئیس جمهور که در احاطه احزاب منحله و افراطی مشارکت، مجاهدین انقلاب و حزب کارگزارن قرار دارد، می تواند، تبعیت خود را از رهبری عزیز، به اثبات برساند؟!  

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ