سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بیاموزید و آرامش و بردباری را برای دانش فرا گیرید و از دانشمندان متکبّر نباشید . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 94 فروردین 22 , ساعت 12:25 صبح

 

بنام خدا و برای خدا

در بین احادیث نقل شده از امام صادق علیه السلام این حدیث توجه حقیر را جلب نمود که پیرامون آن با توجه به مذاکرات هسته ای با 5+1 در حد بضاعتم مقداری توضیح می دهم و امیدوارم مورد توجه عزیزان کاربر قرار گیرد و در این حدیث زیبا امام می فرمایند: سه خصلت است که در هر کس باشد منافق است هر چند روزه بگیرد و نماز بخواند. اول؛ زمانی که خبر دهد، اما دروغ بگوید. دوم؛ هنگامی که وعده دهد تخلف ورزد. سوم؛ زمانی که امانتی به او بسپارند، خیانت نماید.« تحف العقول صفحه 377»

معمولاً همه افرادی که در یک جامعه با یکدیگر رابطه دارند، به نوعی می توانند مورد خطاب این سخن زیبا و عبرت انگیز امام صادق(ع) باشند، اما مسئولین نظام اسلامی، همواره عملکردشان در جلوی چشم مردم است و بیش از دیگران در معرض قضاوت و نقد ملت قرار می گیرند و اصل هشتم قانون اساسی این حق را به مردم داده است تا فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به مسئولین کشور داشته باشند لذا مسئولین کشوری در قوای سه گانه باید بهترین الگو برای آحاد مردم باشند تا بتوانیم جامعه را به سمت و سوی کشور اسلامی بر اساس خواسته به حق مقام معظم رهبری که بر گرفته از قرآن و معتقدات مسلمین می باشد، حرکت پرشتاب بخشیم.

در این مقطع زمانی که توافقنامه جامع هسته ای فی مابین ایران و آمریکا (5+1) در مراحل پایانی خود قرار دارد، نتیجه آن برای مردم از اهمیت والائی برخوردار است، زیرا تمام دستاورد هسته ای کشورمان که حاصل تلاش دانشمندان و خون شهداء‌ این صنعت می باشد، به عنوان امانت در دستان مسئولین مذاکره کننده، که رئیس جمهور مسئولیت عواقب این توافقنامه را رسماً پذیرفته است، قرار دارد و اینان نباید در امانت مردم خیانت نمایند. وگرنه رئیس جمهور، مسئول وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای، در پیشگاه ملت خجل و شرمنده خواهند بود و بر اساس حدیث امام صادق بعنوان منافق شناخته خواهند شد! 

همانطور که امام خامنه ای فرمودند؛ در این مذاکرات چیزی به اسم محرمانه بودن نداریم و نباید چیزی در پشت پرده مذاکرات هسته ای نهفته باشد، زیرا اگر امانت هسته ای کشور، مورد بازی سیاسی قرار گیرد و انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که در روزهای پایانی سال برگزار می شود، وجه المصالحه با آمریکا قرار گیرد و مسئولین مربوطه به مردم خبر دروغ بدهند و وعده لغو یکباره تحریمهای غرب، به راستی آزمائی آژانس بین المللی انرژی اتمی موکول شود، پس اینان مصداق بارز منافق بر اساس سخن گهربار امام صادق(ع) دانسته می شوند!

پس خبر دروغ و خیانت در امانت ممنوع! و وعده لغو تحریمها با حفظ عزت و استفلال انقلاب اسلامی ایران، لازم و حتمی است.

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ