سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت گمشده مؤمن است، پس باید آن را بطلبد؛ حتی اگر در دست شروران باشد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 94 مرداد 2 , ساعت 7:49 صبح

به نام خدا و برای خدا

بلاخره تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پس از اینکه قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل در روز دوشنبه به تصویب رسید،هه لب به سخن باز کردند و از دستاورد خود در وین به مجلس شورای اسلامی و ملت ایران پاسخ گفتند و حاصل تلاش خود را پس از 23 ماه نه پیروزی می دانستند نه باخت! هر چند رئیس جمهورمان بدون هیچ معیار و مبنایی آن را پیروزی خواند و گفت 3 گل زده ایم و 2 گل خورده ایم! البته این را بازی حساب کردن کوتاه بینی و بی تدبیری است، زیرا با توجه به متن برجام و قطعنامه که خود در تنظیم آنها حاضر بوده و پذیرفته ایم که از این پس قاضی، شاکی، داور، دادیار و اجرای احکام آن با کدخدای رئیس جمهورمان یعنی آمریکا باشد. معنی و مفهوم این بی تدبیری عملاً کشور را در آستانه جنگ قرار داده است، هر چند عده ایی آن را پیروزی دانسته و به جشن و پایکوبی پرداختند!

در این وجیزه تنها به یک بخشی از دفاع مضحک، تأسف بار، بی ربط، فاقد عقلانیت که به نوعی مسخره کردن ملت ایران توسط آقایان ظریف و عراقچی محسوب می شود، می پردازم، که در قطعنامه 2231 از ایران خواسته شده محدودیتهایی را باید در خصوص آزمایش موشکهای بالستیک بپذیرد، ولی وقتی از آقایان ظریف و عراقچی در این خصوص سئوال می شود، بدون اینکه خجالت بکشند در دروغ و توهینی  آشکار به شعور ملت ایران می گویند؛ اگر قطعنامه را نقض کنیم اشکالی ندارد و الزام آور هم نیست! عجب! تاکنون کدام قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل الزام آور نبوده که این دومی آن باشد؟! مگر شورای امنیت توصیه نامه صادر کرده که الزام آور نباشد؟! مگر می شود پذیرفت که برای آمریکا و اسرائیل شلیک و برد موشکهای ایرانی مهم نباشد و قطعنامه فاقد پشتیبانی اجرائی تصوبیب نمایند؟!

در تعریف موشک بالستیک( BALLISTIC MISSILE ) اینگونه گفته اند: هر موشکی که برد مسافتی آن بیش از 700 کیلومتر باشد و بتواند یک سرجنگی به وزن 200 کیلوگرم را حمل کند، به جای سرجنگی، می تواند کلاهک هسته‌ای حمل نماید و فرقی بین آنها نیست. و لذا اکثر موشک‌های ایران بالستیک و از نوع میان‌برد (برد 1000 تا 3500 کیلومتر) هستند و به همین خاطر، قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند.(هرچند تولید بمب هسته ای را شرعاً حرام می دانیم) حال توجیه آقایان ظریف و عراقچی نادرست و کذب و صرفاً برای فریب افکار عمومی ملت ایران بیان گردیده است! تت

براساس بند 3 از ضمیمه B قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ایران می بایست آزمایش و تولید موشک‌های میان برد و استراتژیک خود را متوقف و از سامانه تسلیحاتی خود کنار بگذارد! این را هم بدانیم اگر رژیم صهیونیستس تاکنون جرأت حمله به کشور ما را نداشته است، بخش قابل توجهی از آن بخاطر ترس از شلیک موشکهای بالستیک کشورمان می باشد و دشمنان همواره در فکر نابودی این سامانه دفاعی و بسیار مؤثر ما بوده اند که با مساعدت دولت بی تدبیر، مقدمات آن را فراهم نموده اند! برای پی بردن به عمق توطئه دشمنان، به پاسخ آقای عراقچی در گفتگوی تلوزیونی و جواب آقای ظریف در مجلس شورای اسلامی توجه فرمائید که می گویند:

عراقچی: «درخواست شده که از فعالیت روی موشک های بالستیک که طراحی شده برای کلاهک هسته ای جلوگیری کند. بین قطعنامه و توافق اختلاف وجود دارد. اگر توافق نقض شود قطعنامه هم نقض می شود اما عکس آن صحت ندارد.  طرف مقابل پذیرفت که این دو مسئله در قطعنامه بیاید اما در توافق ذکر نشود بنا بر این اگر نقض شود، نقض توافق نخواهد بود

ظریف: «همچنین تحریم شدید تسلیحاتی ایران لغو و با برخی محدودیت‌ها جایگزین شد به نحوی که امکان واردات و یا صادرات اقلام دفاعی به صورت موردی فراهم می‌شود. این مورد نیز منحصر به ضمیمه قطعنامه است و رعایت نشدن آن تاثیری بر برجام نخواهد داشت.»

با توجه به توضیحات فوق؛ در متن برجام و قطعنامه شورای امنیت هیچ نشانه ای از 3 گل زدن و 2 گل خوردن رئیس جمهورمان دیده نمی شود بلکه استراتژی! ترس و لرز، مبنی بر کدخدا بودن آمریکا و شرایط کشور را همانند دوران امام حسن مجتبی(ع) دانستن آقای روحانی، در سراسر بندها و مواد و پیوستهای برجام و قطعنامه جدید به چشم می خورد و لذا پیروز خواندن و درخواست کف زدن و جشن و پایکوبی برگزار کردن توهین به شعور مردم استو ملت را به یاد اوائل دهه 50 می اندازد که وقتی از هویدا نخست وزیر پهلوی دوم در خصوص جدایی بحرین از ایران سئوال کردند! این عنصر ذلیل و وابسته آمریکایی و لیبرال گفت: دختر خودمان بود، شوهرش دادیم و به کسی مربوط نیست!!!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ