سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نخست دست به ستم گشاید فردا پشت دست خاید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 94 مرداد 3 , ساعت 1:5 صبح

به نام خدا و برای خدا

عراقچی: در این توافق آژانس بین المللی اتمی نقش برجسته ای به عنوان یک قاضی دارد، ممکن است که عادل نباشد امااا در شرایط کنونی ما جایگزین دیگری برایش نداریم ... اگر ما قطعنامه را نقض کنیم و اگر توافقنامه نقض شود، سیاست تغییر پذیری عملیاتی خواهد شد ... اگر نقض شکل بگیرد، در حرف این احتمال وجود دارد که به ذیل بند 42 برویم اما در عمل چنین امکانی وجود ندارد.

ماده 42 منشور ملل متحد می گوید: در صورتیکه شورای امنیت تشخیص دهد که اقدامات پیش‌بینی شده در ماده 41 کافی نخواهد بود یا ثابت شده باشد که کافی نیست می‌تواند به وسیله نیروهای هوایی – دریایی یا زمینی به اقدامی که برای حفظ یا اعاده صلح و امنیت بین‌المللی ضروری است مبادرت کند.این اقدام ممکن است مشتمل بر تظاهرات و محاصره و سایر عملیات نیروهای هوایی – دریایی یا زمینی اعضای ملل متحد باشد.

اوباما رئیس جمهور آمریکا: «ما پیام بسیار روشنی به ایرانی‌ها ارسال کردیم. ما در حال دستیابی به توافق هسته‌ای هستیم اما مسائل بیشتری باقی مانده که باید بدان‌ها بپردازیم. امیدواریم برخی از این مسائل را به صورت دیپلماتیک حل کنیم و اگر لازم باشد به صورت نظامی.»لل

جان کری وزیر خارجه آمریکا: «اکنون ما این توانایی را خواهیم داشت که منطقه خلیج فارس و اسرائیل را برای به عقب راندن و مقابله با ایران متحد کنیم ... هیچ چیزی در این توافق بر اساس و مبتنی بر اعتماد نیست. هیچ چیز. ما ساده لوح نیستیم.»  

عراقچی با اشاره به مبحث پی ام دی هم گفت: «از گذشته موضوعاتی بوده که مورد توافق ما و آژانس نبوده است مثل کوتاهی و غفلت در ارائه اطلاعات به آژانس، در این بین آژانس برای رفع بخشی از گذشته ها اجازه بازدید از پایگاه های نظامی را درخواست کرد و از آنجا که ما از اماکن نظامی خود مطمئن هستیم اجازه بازدید نخواهیم داد ... امید می رود ظرف مدت سه چهار ماه آینده بر سر موضوع پی ام دی هم با آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافقات مثبتی برسیم.»

شهید سید مرتضی آوینی: «شیطان حکومت خویش را بر ضعف‌ها و ترس‌ها و عادات ما بنا کرده است و اگر تو نترسی و از عادات مذموم خویش دست برداری و ضعف خویش را با کمال خلیفه‌اللهی جبران کنی، دیگر شیطان را بر تو تسلطی نیست.»

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ