سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برتری دانشمند بر عابد، مانند برتری ماه شب چهارده بر دیگر ستارگان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 94 مرداد 20 , ساعت 4:59 عصر

به نام خدا و برای خدا

آقای عرقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در خصوص برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) مطالبی را مطرح نموده که از یکتت حقوقدان برجسته بعید به نظر می رسد و می شود گفت که چنین تفسیری نابجائی یا از روی ترس است و یا خود شیفتگی و وابستگی به اجانب و احزاب! ایشان می گوید: این اقدامات مشترک از سوی دو طرفبه صورت داوطلبانه انجام می‌شود ... موضوعی که در حیطه شورای عالی امنیت ملی قرار می‌گیرد از حیطه اختیارات مجلس خارج می‌شود ... دیدگاهی که معتقد است برجام یک معاهده نیست و فقط داوطلبانه است و نیازی به تصویب مجلس ندارد، دیدگاهی قوی به حساب می‌آید.

در این رابطه گفتنی های فراوانی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می شود؛

-اولاً آقای روحانی با صدای بلند در جمع مردم گیلان گفت: «اعلام می‌کنیم طرف ما در مذاکرات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نیست بلکه ‌مجموعه 1+5 است.» حال سئوال این است اگر با 5+1 مذاکره کرده ایم پس چرا آقای عراقچی می گوید: «این اقدامات مشترک از سوی دو طرفبه صورت داوطلبانه انجام می‌شود.» چه کسی دروغ گفته آقای روحانی یا عراقچی؟! دروغ بودن سخن روحانی با توجه به جنجالهای داخل کنگره آمریکا کاملاً ثابت شده است!

-ثانیاً؛ مگر می شود با عوض کردن اسم توافقنامه یا معاهده با کلمه نارسا و قابل تقسیری به نام برجام، کلاه کدخدای آقای روحانی(آمریکا) را بر سر نمایندگان مجلس گذاشت و آنام را از حق قانونی خود محروم کرد؟!

-ثالثاً این اقدام داوطلبانه ای که اسم آن را به دروغ برای فرار از اقدامات قانونی مجلس، برجام گذاشته اند برای سالیان متمادی، کشور و ملت در حال پیشرفت ایران را از قافله علوم روز به عقب خواهد کشاند و تعهدات قرون وسطائی را بر انقلاب اسلامی تحمیل خواهد نمود، ولذا درخواست آقای عراقچی بسیار قبیح و متکبرانه است و اگر چنین درخواست نادرستی از زبان وزیر خارجه کشورمان مبنی بر کنار گذاشتن مجلس در پاسداری از حقوق ملت مطرح شده بود، با واکنش انقلابی و رآی عدم اعتماد نمایندگان مجلس روبرو می شد!کک

رابعاً؛ مگر قرار است مملکت را بر اساس دیدگاه لیبرالی ابوموسی اشعری ها و سامری های انقلابتفسیر کرد؟ بحمدلله همه تمهیدات لازم در قانون اساسی اندیشیده شده و آقای عراقچی به خوبی از این موضوع مطلعند و جای تعجب و شرمندگی است، که یک حقوقدان برجسته درخواستهای فرا قانونی، همانند دوران قاجاریه که به عهدنامه ننگین ترکمنچایمنجر شد، از وکلای ملت داشته باشد، فلذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی وقتی مشاهده کردند که در زمان تعطیلات تابستانی آنان، تصمیماتی خطرناکی از سوی دولت لیبرال اعتدال علیه استقلال کشور اتخاذ می شود و عواقب ناگواری برای آینده انقلاب اسلامی دارد، نباید به مرخصی می رفتند و دولت زیاده خواه و قدرت طلب و کدخدا محور را رها می کردند!

غمگینانه باید گفت؛ جریانی که تیم مذاکره کننده هسته ای را هدایت می کرد، جریانی با تفکر ابوموسی اشعری و به شدت لیبرال بوده(حسن و حسین فریدون و رفسنجانی و برخی مشاوران غربگرا) و امور را بصوربی برنامه ریزی نموده که تنها دو راه، در پیش راه نمایندگان مجلس و شورای عالی امنیت ملی قرار دارد  که هر دو آن خطر ناک است! زیرا آقای عراقچی می گوید: «به فرض این که تصمیم گرفته شود توافق برای تصویب به مجلس ارسال شود یا این که روال شورای امنیت ملی را برای تصویب طی کند باید اذعان داشت که توافق باید در کلیت خود تصویب یا رد شود.»

آیا با اجراء برجام و قطعنامه 2231 مدل فروپاشی شوروی در ایران با حضور 150 نفر جاسوس آژانس بین المللی انرژی اتمی عملیاتی خواهد شد؟ آیا دولت لیبرال اعتدال جاده را برای براندازان آمریکائی مهیا خواهند کرد؟! آیا فتنه ای بزرگتر از سال 88 در پس اجراء و عدم اجراء برجام نهفته است؟!!!

کاربران عزیز منتظر تحلیهایی تکمیلی در این راستا باشید.

والسلام 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ