سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی مؤمن که در جستجوی دانش از خانه اش بیرون شد و جز آمرزیده بازنگشت [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 95 فروردین 17 , ساعت 8:22 صبح

به نام خدا و برای خدا

برجام که مذاکره کنندگان ایرانی آن را یک اقدام مشترک بین ایران و گروه کشورهای 5+1 می دانند، چگونه نقض می شود؟ و اگر برجام از طرف کشورهای 5+1 نقض شود، کدام مرجع و سازمان بین المللی می خواهد، نقض برجام را به هر علت و از طرف هر کس مورد تائید قرار دهد؟! آیا برجام واقعاً یک اقدام مشترک بوده و یا نسخه مشترکی از سوی کشورهای عضو 5+1 جهت ویران کردن توان هسته ای کشور ایران، توسط دولت تزویر و امید بوده است؟! 

حسن روحانی که مذاکره کنندگان هسته ای را سردارن عرصه دیپلماسی معرفی و به آنها مدال لیاقت اعطا نمود!، پس از اجراء زود هنگامت برجام برای مقاصد رذالت بار سیاسی که پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهداف مهم آن بود، این روزها در مقابل نقض برجام توسط آمریکا و اروپا سکوت اختیار کرده و حتی سفر خود به کشور اتریش را که عضو اصلی سوئیفت می باشد، بخاطر عدم همکاری آن کشور در برقراری مبادلات ارزی لغو نمود، ولی جرأت ندارد، آمریکا را نقض کننده برجام بخواند! زیرا برجام از سوی کارشناسان آمریکا-اسرائیلی بطوری تنظم شده که نقض کننده برجام، همیشه ایران خواهد بود، نه آمریکا و کشورهای عضو 5+1 !!! به سخن یکی از فتنه گران آمریکائی سال 88 در تصویر مقابل نگاه کنید؛ آمریکا را نقض کننده برجام نمی داند!!!

تا کنون هیچ مسئول مذاکره کننده و یا رئیس جمهورمان نگفته بود که تحریم دلار از تحریمهای اولیه است و امکان لغو تحریم دلار وجود ندارد، و لذا برداشت مردم این بود، که بعد از اجراء برجام، امکان استفاده از مبادلات ارزی دلار مهیا می شود، اما رئیس جمهور آمریکا آب پاکی را روی دست  ساده لوحان دولت بی تدبیر و با تزویر ریخت و اعلام کرد: «ضروری نیست که ما رویکردی مبنی بر استفاده آنها (ایرانی‌ها) از مبادلات معادل دلاری اتخاذ کنیم؛ آنها می‌توانند از طریق موسسات مالی اروپایی هم کارشان را پیش ببرند.»ف

عباس عراقچی هم بعد از سخنان اوباما گفت: «من نمی‌دانم چرا برخی اینقدر به دلار علاقه مند شده اند و مدام می‌گویند چرا تحریم‌ها‌ی دلار برداشته نشده است. دلار جزو تحریم‌های اولیه است. ... مشکل بزرگ ما این است که تحریم‌های اولیه که شامل تبادلات دلاری هم می‌شود سر جای خود باقی مانده است.»

با این وجود، گشایش اقتصادی برای ملت از پسا برجام حاصل نخواهد شد؟ زیرا قصد جناب روحانی از برجام، تنها صادرات نفت و آوردن شرکتهای نفتی اروپائی به داخل کشور بوده، تا سهم سایر دوستان دولت، -همانند واردات بنزین بی کیفیت توسط همسر معاون رئیس جمهور- از محل طلای سیاه حفظ و آنها هم از بیت المال ملت ایران به نان و نوایی برسند!غ

بلاخره ما متوهمیم یا رئیس جمهور! ایشان یک روز می گوید: «بعد از 23 ماه تلاش و مذاکره توسط دیپلمات‌های ملت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که توانسته‌ایم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به کشور بازگردانیم!» و امروز با ناامیدی در مورخ 16 فروردین 95 در ادعایی، می گوید: «اگر برجام نبود، قدم به قدم حتی یک بشکه نفت را هم نمی‌توانستیم صادر کنیم.» پس شما بی عرضه ها که ادعای تدبیر! دارید، به چه دردی می خورید؟! آیا تنها هنرتان کدخدا دانستن آمریکا و زندگی های اشرافی و بستن با آمریکا و اروپا است؟!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ