سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى همچون قبیله است و نزدیکان که فراهم کند مردم را براى یارى انسان . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 95 تیر 8 , ساعت 3:24 صبح

به نام خدا و برای خدا

در آغازین روزهای حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده که آن حضرت، کارگزاران حکومتی را مورد خطاب قرار داده و فرمودند: اگر پول‌هایی قبل از حکومت من به ناحق به کسانی داده شده وحتی به مهریه زنانشان در آمده باشد، آن پولها را پس می‌گیرم و حتی در موردی وقتی عبدالله بن عباس (پسر عمو و شاگرد و محب واقعی حضرت علی) یک مقدار از اموال بیت‌المال را فکر کرد، حق اوست و آن را تصرف کرده بود، امیرالمومنین علیه السلام در نامه‌ای تهدید آمیز او را خطاب قرار داد و فرمود: تو خیانت کردی:"فانک ان لم تفعل"ثم امکننی الله منک، لا عذرن الی‌الله فیک"و لا ضربنک بسیفی‌الذی ما ضربت به احدا الا دخل‌النار" (اگر این کاری را که گفتم نکنی، بعد دست من به تو برسد، پیش خدا درباره‌ی تو، خودم را معذور خواهم کرد، تو را با همان شمشیری خواهم زد که به هر کس زده شد، وارد جهنم گردید!) (نامه 41 نهج البلاغه)غ

وقتی نامه تهدید آمیز امرالمؤمنین علیه السلام را می خوانیم، آنگاه بخود می لرزیم و می گوئیم، پس چرا چندین روز از افشاء حقوقهای دهها میلیونی تعدادی از مدیران نالایق دولت اعتدال، می گذرد ولی اقدام مؤثری از سوی جناب حسن روحانی در جهت عزل دزدان قانونی که با چراغ روشن آمده اند، صورت نگرفته است؟! و چرا می خواهند موضوع به این مهمی را در پیچ و خم رفاقتهای حزبی و گروهی پنهان و در نهایت با مرور زمان و با تزویر اعتدالی آن را در بایگانی قرار دهند!

امام علی علیه السلام در عهدنامه مالک اشتر، به ایشان می فرمایند: «به محض اینکه مردم نسبت به تو سوء ظن پیدا کردند و به نظرشان رسید که تو کار خلافی انجام داده ای، شفاف گزارش بده. هر چه را که در درون انجام گرفته و مورد سوء ظن مردم قرار گرفته را برای مردم روشن کن. آن وقت اگر دیدند که تو برای کارهایت عذری داری، می پذیرند و اگر نه واقعا کار خلافی کرده ای و مردم دلیلی آوردند که این کار درست نیست تو باید بپذیریا

مردم سئوال می کنند؛ وقتی در فیشهای حقوقی برخی مدیران مبالغ جند ده میلیونی وجود دارد، علت تسامح دولت و در رأس آن شخص رئیس جمهور برای چیست؟ پاسخ آن را باید در افکار التقاطی جناب روحانی و طرح اسلام رحمانی جستجو کرد، زیرا در اسلام رحمانی جایی برای برخورد و عزل دوستان و هم حزبی های اعتدال وجود ندارد!

معاون اول قوه قضائیه به صراحت گفتند، که اینگونه تخلفات و دست اندازی به بیت المال از دوران دولت کارگزاران سازندگی آغاز شد و سمبل آنرا در زمان دستگیری و زندانی شدن شهردار وقت تهران آقای کرباسچی (رفیق فابریک آقای رفسنجانی) می شود دید! و تفکر دولت اعتدال هم برگرفته از تفکرات لیبرالی هاشمی رفسنجانی است و لذا امیدی به دولت امید! برای برخورد قاطع با متخلفین نخواهد بود! مگر اینکه مردم گریبان دولت پر مدعا را رها نکنند.

از حضرت علی علیه السلام درباره علت فساد عامه مردم سوال شد؟ فرمود: تنها علت فساد عامه، فساد خواص است.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ