سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه روزی بیاید که در آن بر دانشم نیفزایم، پس در آمدن خورشید آن روز بر من خجسته مباد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 93 شهریور 7 , ساعت 5:26 عصر

 بنام خدا و برای خدا

امیر المومنین(ع) در خصوص جایگاه حاکم و مدیر اسلامی، می فرماید: وَ مَکانُ الْقَیِّمِ بِالْاءَمْرِ مَکانُ النِّظامِ مِنَ الْخَرَزِ، یَجْمَعُهُ وَ یَضُمُّهُ، فَإِذَا انْقَطَعَ النِّظامُ تَفَرَّقَ وَ ذَهَبَ، ثُمَّ لَمْ یَجْتَمِعْ بِحَذافِیرِهِ اءَبَدا،(نهج البلاغه خطبه 146)

جایگاه حاکم جامعه ، همانند رشته تسبیحی است که مهره ها را در آن کشند، و او آنها را در کنار هم جاى داده، اگر آن رشته بگسلد، مهره ها پراکنده شوند و هر یک به سویى روند، آنسان، که گردآوردنشان هرگز میسر نگردد.

معروف

رییس جمهوری در دیدار با خانواده شهداء دولت در 5 شهریور 93 با بیان اینکه ما زمان زیادی برای آزمون و خطا نداریم، گفت: «اگر این دولت در اجرای برنامه‌ها دچار اشتباه شود، مردم باید با نقد خود، ما را هدایت کنند و بهترین نقادان جامعه خانواده‌های ایثارگران و شهدا هستند که دلسوز نظام و کشور می‌باشند.»

 دکتر روحانی گفتند: «دولت از همه کسانی که نقادی می‌کنند چه در چارچوب نصیحت اسلامی و چه در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر استقبال می‌کند، مخصوصاً از نقد خانواده‌هایی که عزیزانشان را در راه دفاع از انقلاب و اسلام فدا کرده‌اند.»

حال که آقای روحانی رئیس محترم جمهور، پس از چند بار اهانت به منتقدین خود، با توصیه رهبر معظم انقلاب اجازه انتقاد از دولت را صادر نمودند و خانواده ایثارگران و شهداء را بخاطر دلسوزی آنان نسبت به نظام اسلامی، بهترین نقادان جامعه معرفی نموده و در چارچوب نصیحت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر از آن استقبال ‌کرده اند، لذا حقیر که بر اساس قانون کشور از خانواده ایثارگران محسوب می شوم، مطالبی را در نقد گفتاری و رفتاری آقای دکتر روحانی از باب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر مطرح می نمایم و امیدوارم که ایشان با صبر و حوصله در رفع آن اقدام نماید. 

خداوند متعال می‌فرماید: "...فَلَمَّا رَءَاه‌ُ مُسْتَقِرًّا عِندَه‌ُ و قَال‌َ هَـَذَا مِن فَضْل‌ِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی‌َّ ءَأَشْکُرُ أَم‌ْ أَکْفُرُ وَ مَن شَکَرَ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِه‌ِی وَ مَن کَفَرَ فَإِن‌َّ رَبِّی غَنِی‌ُّ کَرِیم‌ٌ ;(نمل‌،40)

...و هنگامی که سلیمان آن را ]تخت‌[ نزد خود مستقر دید گفت‌: این از فضل پروردگار من است تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را به جا می‌آورم یا کفران می‌کنم و هر کس شکر کند، به نفع خود شکر می‌کند و هر کس کفران نماید، پروردگار من‌، غنی و کریم است‌!"

حضرت سلیمان بعنوان یک حاکم و مدیر اسلامی وقتی تخت ملکه سبا را در مقر حکومت خود مشاهده کرد، آن را از فضل خدا دانست ولیکن آقای روحانی از زمانی که رأی سلبی مردم را، در انتخابات سال 92 کسب نموده، بارها آن را تدبیر خود دانسته و کسانی که به ایشان رأی نداده اند، آنها را افراطی، بی سواد، حواله به جهنم، از یک جای خاصی هدایت می شوند، پیام 24 خرداد را دریافت نکرده اند و ... قلمداد نموده، که این تعابیر در حاکمیت اسلامی علیه طرفداران واقعی نظام دور از انصاف و مروت می باشد و خبر از آن می دهد که آقای روحانی به واسطه ارتباط و تحصیل در غرب، دچار غرور و خود بزرگ بینی(Self Esteem) گردیده است.

اگر آدمی دچار شخصیت خویش شد و احساس من بودن جای خدا بودن را گرفت، دیگر آن مدیر دچار توقف و سقوط گردیده و امیدی به او نیست و پیشرفت و رشدی در رفتار او مشاهده نخواهد شد!

قرآن کریم مسلمانان را به گفتار و کردار احسن دعوت نموده و می فرماید: ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ (نحل 125)

با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر مى‏داند چه کسى از راه او گمراه شده است; و او به هدایت‏یافتگان داناتر است.

شیخ شیراز چقدر زیبا سروده است

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی / به عمل کار برآید به سخندانی نیست

معروف

جناب آقای روحانی که خود در لباس روحانیت و در جایگاه یک شخص موعظه گر قرار گرفته و بار امانت قوه مجریه را مردم به او سپرده اند، امروز او رئیس جمهور همه مردم است و لذا، با سخنان اهانت گونه، بخشی از مردم را که در حفاظت از نظام اسلامی هیچگاه غفلت نکرده اند،مورد خطاب قرار دادن، زیبنده روحانیت و جایگاه رئیس جمهور اسلامی ایران نمی باشد! و آقای روحانی بداند در نهایت در دوره 8 ساله، اگر مردم در دوره بعد به ایشان اعتماد کنند و رأی دهند، رئیس جمهور خواهد بود و در این 8 سال باید مواظبت کنند، که آخرت خود را به خاطر سقایت، چاپلوسی و افراطی گری اطرافیان خود تباه نکند!

امیر بیان حضرت علی (ع) در کتاب شریف و گهربار نهج البلاغه می فرمایند: و اعلم بان الدهر یومان : یوم لک ویوم علیک(نهج البلاغه نامه 72) بدان دنیا دو روز است. روزی به سود تو و روزی به زیانت.

 آبیش گردان می کند، او نیز چرخی می زند / گر آب را بندد خدا، او هم نمی جنبد ز جا

ریاست و مدیریت، گرداندن یک جامعه و یک ملت است، لیکن اگر خدای متعال آب را ببندد و توفیق خدا به مدد انسان نیاید، آسیاب از چرخیدن خواهد ایستاد. امروز اگر تفکر، پویایی، موفقیت  و رشد در کشورمان دیده می شود، از عنایت، قدرت و رحمت خاصه الهی است. لذا رئیس جمهور بنا بر فرمایش امام علی (ع) که در طلیعه این وجیزه آمده، باید همه مردم ایران را در رشته تسبیح قرار دهد و ایجاد تفرقه در بین مردم و دو قطبی کردن جامعه پرهیز نماید و از عصبانیت های خود بکاهد و در این مسیر سخت، مشاورین امین انتخاب، تا بتواند این مسئولیت سنگین را به سر منزل مقصود برساند و به توصیه مهم رهبری معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت عمل نمایند. معظم له فرمودند: «جناح بندیهای سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می شود.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ