سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این قرآن، ریسمان خدا و نور روشن گر ودرمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 99 مرداد 5 , ساعت 1:40 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

هر چه انقلاب قوی‌تر و ملت ایران آبدیده‌تر شده، به موازات آن، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان هم پیچیده‌تر گردیده و لذا انقلاب اسلامی در دهه چهارم و پنجم خود، با جنگ ترکیبی یا هیبریدی روبرو است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک جنگ ترکیبی(هیبریدی) و در سه سطح تکنیک، تاکتیک، و استراتژیک، در حوزه‌های نظامی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، دیپلماسی، اطلاعاتی، سیاسی، هسته‌ای، محیط زیست، رسانه‌ای، سایبری، تروریستی، ستون پنجم، دلار 25 هزار تومانی و  از همه مهمتر، بهره‌گیری از ظرفیت شبکه مدیران نفوذی در مراکز مهم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور، با نظام اسلامی درگیر شده‌اند.

آندرو کوریبکو، روزنامه‌نگار و تحلیلگر ارشد سیاسی روس، در کتابی با عنوان "جنگ هیبریدی،‌ رویکردی برای تغییر نظام" به ابعاد جنگ هیبریدی آمریکا در دوره ترامپ بر علیه ایران اشاره و می‌نویسد: «دولت ترامپ امیدوار است که از تحریم‌ها به عنوان سلاحی برای وخیم‌تر شدن استاندارد‌های زندگی متوسط ایرانیان استفاده کند که به نوبه خود تئوریزه شده است تا آنها را مستعد جنگ اطلاعاتیِ ضد دولتی کند و برای شرکت در "اعتراضات" پس از "جرقه" ازپیش برنامه‌ریزی ‌شده، آماده کند.

همچنین امیدوار است که اراده مردم برای مقاومت در برابر این سناریو را از طریق متقاعد ساختن آن‌ها به اینکه نباید در توقف انقلاب رنگی دخالت کنند تا مبادا بار دیگر شکست بخورد، فرسوده کند.

به علاوه، آمریکا، گروه‌های مختلف تروریستی از جمله مجاهدین خلق را مسلح می‌کند به گونه‌ای که بتوانند به عنوان "جنگجویان غیر متعارف" در مرحله دوم فرایند جنگ هیبریدی عمل کنند.

اهداف بلند مدت آمریکا از جنگ هیبریدی، تغییر نظام ایران و سپس تحمیل یک الگوی اقتصادیِ بیش از حد نئولیبرال به مردم ایران است که به آمریکا و متحدانش اجازه دهد تا از منابع طبیعی و انسانی این کشور به طور کامل بهره برداری کنند؛ آنگاه ایران را به وضعیت قبل از انقلاب اسلامی 1979 بازگرداند که همانند یک دست نشانده منطقه‌ای شود و شاید حتی بر اساس خطوط قومی، تجزیه شود.»

ان شاءالله، به ابعاد جنگ هیبریدی بیشتر می‌پردازم.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ