سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! نگریستن به رخسار تو شوق دیدارت را از تو درخواست می کنم . [فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
یکشنبه 92 اسفند 25 , ساعت 11:33 صبح

 السلامُ علیک یا بضعة النبی یا زهرا (س)

در کتاب لغت، "عدالت" یعنی دادگر بودن، انصاف داشتن، و عدالت هر چیزی را در جای خود قرار دادن گفته اند، و "اعتدال" یعنی راست شدن، میانه روی، میانه حال شدن، برابر شدن،حد وسط گرما وسرما یا خشکی و رطوبت را گویند؛ و در بررسی، شکلی کلمات "اعتدال و عدالت"، تمام حروف "عدالت در اعتدال" نهفته است، اما هیچ قرابت و نزدیکی با همدیگر ندارند و از همین جا نتیجه حاصل است که "دولت تدبیر و امید" بدون در نظر گرفتن "عدالت"، که یکی از معیارهای اصلی و ضروری استقرار نظام اسلامی بوده، به قوه اجرائیه ورود نموده و با استفاده از "شعار اعتدال" در حوزه های مختلف اجرایی با حذف "عدالت" در گزینش کارگزاران نظام اسلامی اقدام نموده است! و ای کاش با همین شعار، کارگزاران و مدیرانی را انتخاب کرده بودند، که مبانی و اصول نظام اسلامی را در عمل رعایت می نمودند. در این نوشتار تلاش می نمایم تا بکارگیری کارگزاران حکومت علوی امیرالمؤمنین علی(ع) را، با شعار "اعتدال" و گزینش وزراء، مشاورین، معاونین و مدیران و استانداران جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم را، مورد بررسی و کنکاش قرار دهم.

امام علی (ع) در نامه پنجم به فرماندار آذربایجان، اشعث ابن قیس در خصوص مسئولیت و امانت می نویسند:« همانا پُست فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نبوده، بلکه امانتی در گردن توست، باید از فرمانده و امام خود اطاعت کنی؛ تو حق نداری نسبت به رعیت استبداد ورزی و بدون دستور به کار مهمی اقدام نمایی ». آیا مدیران و کارگزاران آقای روحانی به مسئولت، بعنوان یک امانت می نگرند و یا آن را حق خود و حزب خود نمی دانند!؟

حضرت علی (ع) در نامه بیست و هفتم به فرماندار مصر محمد ابن ابی بکر در اجراء عدالت می نویسند:« با مردم فروتن، نرمخو، مهربان، گشاده رو و خندان باش. در نگاهایت، و در نیم نگاه و خیره شدن به مردم، به تساوی رفتار کن، تا بزرگان در ستمکاری تو طمع نکنند، و ناتوانها در عدالت تو مأیوس نگردند». چگونگی توزیع سبد کالا که آبروی نظام اسلامی را در نزد جهانیان مخدوش کرد، چه رابطه ای با این سفارش علوی دارد!؟

امام علی (ع) در پاسخ به تهدیدات نظامی دشمنی که می گوید، همه گزینه ها روی میز است (معاویه) می نویسند:« نوشته ای که نزد تو و یاران من چیزی جز شمشیر نیست! در اوج گریه انسان را به خنده وا می داری! فرزندان عبدالمطلب را در کجا دیدی که پُشت به دشمن کنند؟ و از شمشیر بهراسند؟ پس آنچه را می جویی به زودی تو را پیدا خواهد کرد ... لشکریانی که جمعشان به هم فشرده، و به هنگام حرکت، غبارشان آسمان را تیره و تار می کند. کسانی که لباس شهادت بر تن، و ملاقات، دوست داشتنی آنان با پروردگار است، همراه آنان فرزندانی از دلاوران بدر، و شمشیرهای هاشمیان می آیند که خوب می دانی لبه تیز آن بر پیکر برادر و دایی و جدَ و خاندانت چه کرد» و حضرت در  همین رابطه در نا مه 53 می نویسند:« هر گز پیشنهاد صلح از طرف دشمن را که خشنودی خدا در آن است رد مکن، که آسایش رزمندگان، و آرامش فکری تو، و امنیت کشور در صلح تأمین می گردد. لکن زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتی کردن، زیرا گاهی دشمن نزدیک می شود،تا غافلگیر کند، پس دور اندیش باش و حُسن ظن خود را متهم کن ( به دشمن سؤظن داشته باش)». رئیس محترم جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور باید در وقت لازم جواب یاوه سرایی دشمنان را در همان سطحی که ما را تهدید می کنند، بدهند تا زبان دشمنان کوتاه گردد و نباید در توافقنامه هسته ای آنقدر به دشمن امتیاز می دادند که استقلال ایران عزیز را بخطر بیندازند؛ آیا در مقابل دشمن از خود ضعف نشان دادن "اعتدال" است!؟

امیرالمؤمنین (ع) در نامه چهل و دوم به یکی از فرماندارانی که در امانت مردم خیانت کرده است، مرقوم می فرمایند: «از خدا بترس و اموال آنان (مردم) را بازگردان، و اگر چنین نکنی و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست یابم، تو را کیفر خواهم کرد، که نزد خدا عذرخواه من باشد، و با شمشیری تو را می زنم که به هر کس زدم وارد دوزخ گردید».

 امام علی (ع) در خصوص روابط اجتماعی در نامه 53 می نویسند: « با پرهیزکاران و راستگویان بپیوند و آنان را چنان پرورش ده که تو را فراوان نستایند، و تو را برای اعمال زشتی که انجام نداده ای تشویق نکنند، که ستایش بی اندازه، خودپسندی می آورد و انسان را به سرکشی وا می دارد»؛ آقای روحانی! نباید اجازه دهند که در مصاحبه های تلوزیونی مجریان به ستایش از ایشان بپردازند و مردم شاهد ستودنهای نابجا باشند!

 در رابطه با بکارگیری مدیران شایسته، امیرالمومنین به مالک اشتر بعنوان فرماندار مصر می نویسند: « کارگزاران دولتی را از میان مردمی با تجربه و با حیا، از خاندانی پاکیزه و با تقوی، که در مسلمانی سابقه درخشانی دارند، انتخاب کن، زیرا اخلاق آنان گرامی تر، و آبرویشان محفوظ تر، و طمع ورزی شان کمتر، و آینده نگری آنان بیشتر است» متأسفانه بکار گیری کارگزازان حکومتی در دولت تدبیر و امید نه تنها با عدالت و اصول نظام اسلامی رابطه ای ندارد و " اعتدالی " هم در آن دیده نمی شود؛ بلکه بکار گیری افراد صرفا بر اساس منافع فردی و حزبی ، سفارشهای پدر خوانده دولت و دیدگاههای پراگماتیستی و لیبرالیستی می باشد که در حوزه های فرهنگی،  اقتصادی و دیپلماسی، مشکلات فراوانی را به کشور تحمیل نموده و موجب اعترض و نگرانی در اقشار مختلف مردم گردیده است.

فلذا نتیجه آن است که دولت تدبیر و امید در مرحله اول، با "شمشیر اعتدال" به ذبح "عدالت" پرداخت و در مرحله دوم، "اعتدال و میانه روی" را به کناری انداخت و با بکار گیری جریانهای انحرافی و فتنه گران سال 88 پراگماتیسم (عملگرایی) را مثل سلف گذشته خود ( دولت کارگزاران و اصلاحات) سر لوحه عمل قرار داد و همین پراگماتیسم، موجب مخدوش شدن استقلال کشور در مرزهای فرهنگی و سیاسی شده است که نمونه های از آنها را در یک ماه گذشته شاهد بوده ایم ( نگرانی رهبر معظم انقلاب در حوزه های فرهنگ و سیاست و حضور هیأت پارلمانی اروپا و خانم اشتون در ایران و ملاقات با محکومین فتنه سال 88 ) .

"اعتدال" در دولت تدبیر و امید، "توهم اعتدال" است؛ و "اعتدالی" که بر اساس "تفکر ابو موسای اشعری" باشد، فرهنگِ سازش، تسلیم و حکمیت و نهایتا تثبیت حکومت اموی را بدنبال خواهد داشت، انسانها با "اعتدال" به خدا نزدیک نمی شوند، بلکه با اجرای عدالت علوی است که مو جب آرامش انسان و شاهد ظهور حجت حق، حضرت امام مهدی(عج) خواهیم بود.

 پایان بخش این وجیزه قسمتی از پیام امام خمینی(ره) در تاریخ 1368/1/2 می باشد که فرمودند:« ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خودعلیه شرق و غربیم؛ مگر بیش از این است که ما ظاهرا از جهانخواران شکست می خوریم و نابود می شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می کنند؟ مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می کنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی (ص) در سراسر جهان بر چوبه دار می روند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته می شوند؟ بگذار "دنیای پست مادیت" با ما چنین کند، ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم».

 جناب آقای روحانی اگر این مکتب امام است، که حتما هست، اعتدال جایگاهی در این مکتب ندارد، پس "فاین تذهبون"؛  به "عدالت علوی امیرالمؤمنین" برگردید، که کلید حل مشکلات کشور و سعادت ملت در همینجاست، نه در نزد دشمنان قسم خورده این مرز و بوم .

                                                                     والسلام              

 


شنبه 92 اسفند 24 , ساعت 9:49 صبح

السلام علیک یا فاطمةالزهرا

پراگماتیسم pragmatism) ) اصالت عمل، عملگرا. در دیدگاه جریان پراگماتیسمها، حقیت قابل کشف نیست، بلکه حقیقت آن است که ما را به مطلوب و امیالمان برساند و رفتار و ایدئولوژی پراگماتیسم بعد از بدست آمدن منافع تعریف می شود، مثل اینکه، فردی بدنبال بدست آوردن قدرت، ثروت، رفاه وفرهنگ آزاد از همه قید و بندها(لیبرال) باشد، پس هر آنچه این فرد را به این امیال و آرزوها برساند، همان حقیقت و این دیدگاه پراگماتیسم است، آقای ریچارد رورتی در این رابطه می گوید:« حقیقت همان سودمندی است، نظریه ای، حقیقی و صادق است که سودمند باشد. فلسفه ای سودمند است که ما را به هدفمان نزدیکتر کند. اهمیت و اعتبار هر چیزی به کاربرد آن است، نه به اصول ارزشی و هستی شناختی آن».

حالا با توجه به مشخص شدن اهداف و مرام پراگماتیسم، به بررسی و رفتار جریان فرهنگی دولت یازدهم یعنی دولت تدبیر و امید که با اهرم اعتدال، مدیرت کشور در عرصه فرهنگی را تدبیر می نماید، می پردازیم. نقشه مهندسی فرهنگی کشور که در دولت سابق و شورای عالی انقلاب فرهنگی بتصویب رسیده و در تاریخ 3/6/92 در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده، تا کنون از سوی دولت، در جهت اجرائی کردن آن، اقدامی صورت نگرفته است و در این رابطه از رئیس محترم دولت پذیرفتنی نیست که در اختتامیه جشنواره مطبوعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر مجموعه فرهنگی خود را فاقد مسئولیت در خصوص نگرانی مقام معظم رهبری از مسایل فرهنگی معرفی نماید و توپ را مثل فرافکنی دولت قبل، به زمین حریفی نامعلوم پرتاب نماید!.  

آنچه از سوی دولت محترم، چه در بکارگیری وزراء، معاونین، مشاورین و مدیران فرهنگی و چه در اجرای مسایل فرهنگی کشور مشاهده می شود، کاملا بر خلاف نقشه مهندسی فرهنگی کشور صورت گرفته و می شود آنرا بعنوان یک کودتای خزنده فرهنگی بر اساس «استراتژی پخت قورباغه» و "پراگماتیسم فرهنگی "قلمداد نمود .

امام خمینی

بنظر می رسد، این نسخه فرهنگی دولت اعتدال از سوی آمریکا و آقای ریچارد رورتی و کنت پولاک، که جهت اجراء به دولت اصلاحات داده بودند، نوشته شده باشد. آقای رورتی وقتی در سال 1383 بعد از شکست  اصلاح طلبان آمریکایی در انتخابات شوراهای دوم و مجلس هفتم و برای جلوگیری از شکست آنان در انتخابات ریاست جمهوری نهم، وارد ایران شد، در خانه هنرمندان ایران که یکی از کانونهای براندازی نظام اسلامی بود، می گوید: « امروز برای استقرار دموکراسی و تجربه کردن آن نیازی به فلسفه(دین) نداریم، چون اکثر مردم کاری به این ندارند که حقیقت (Truth) چیست؟ همجنس بازان راه و روش ما را نسبت به زندگی اجتماعی مان به نحوی مثبت و آزادیبخش دگرگون کرده اند » رورتی می گوید:« نقش فمینیست ها و همجنس بازان مهمتر است و دموکراسی برای پا گرفتن نیازی به فیلسوفان (علما و مروجان دین) ندارد» در دیدگاه ریچارد رورتی هر برنامه و طرحی که به آمریکائی شدن یک کشور کمک کند و پراگماتیسم (عملگرایی) و سنت آمریکا را گسترش دهد و منافع آمریکا را تضمین کند، سودمند و مورد تأید است.

 "دولت اعتدال، جریان فرهنگی خود را " بر اساس نسخه استرتژیستهای غربی شکل داده و اهداف فرهنگی غرب را دنبال می نمایند، آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را مجری دستورات فرهنگی لیبرال آقای هاشمی رفسنجانی می داند و مرتبا به تشویق و ترقیب تفاله های فرهنگی غرب و زمان طاغوت می پردازد و مجوز چاپ کتب براندازان و محکومان فتنه سال 88 را صادر می نماید و به فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) دهن کجی می کند!.

 خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان، با پیشینه فمینیستی، اهداف جریان فمینیستهای غربی را در امور زنان نظام جمهوری اسلامی دنبال می نماید!. وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، مأمور و پیگیر اهداف براندازان فتنه سال 88 در دانشگاههای کشور را با سرعت بسیار زیاد دنبال می کند! سخنرانیهای رئیس جمهور در محافل فرهنگی و دانشگاهی "با اهداف نقشه مهندسی فرهنگی کشور" و اسلام انقلابی، فاصله بسیار زیادی دارد!.

آیت الله جوادی آملی می فرماید: « اعتدال از پست ترین رذایل است، ما موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می خواهند، نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد، بنا بر این رسانه ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند، نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورند». اعتدال و امیدی که فاقد تدبیر دینی و مذهبی باشد به اباحه گری (مباح دانستن) می انجامد. آیا در دولت اسلامی مجاز به دادن پست های مهم کشوری به ورشکستگان احزاب منحله مشارکت و مجاهدین برانداز انقلاب هستیم !؟   

آنچه در حوزه فرهنگ در دولت اعتدال مورد عمل واقع شده، موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب ، مراجع تقلید، نمایندگان مجلس خبرگان ، دلسوزان ، خاندان معظم شهداء و قاطبه مردم متدین و انقلابی کشور را بدنبال داشته است و متأسفانه شاهد گسترش اسلام لیبرال و اسلام اعتدال که همان اسلام جبهه ملی و نهضت آزادی و اسلام مسلمانان میانه رو و اسلام استحاله شده که مورد تأیید مؤسسه رند سازمان سیا آمریکا است، می باشیم.

لذا ضرورت دارد که ملاک عمل  دولت در خصوص فرهنگ اسلامی بر اساس وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام (ص) و نظرات مقام معظم رهبری و نقشه فرهنگی کشور تنظیم و اجریی شود و از ترویج فرهنگ اباحه گری غربی که همان فرهنگ اسلام امریکایی است، پرهیز نماید.  

در این رابطه پیروان اسلام ناب محمدی (ص) باید صحنه فرهنگی کشور را با یک استراتژی واحد جهت زمینه سازی حکومت جهانی حضرت بقیة الله (عج) دنبال نمایند.  

پایان این نوشتار را با سخنی نورانی از حضرت امام خمینی (ره) مزین می نمایم که فرمودند:«ما از شرّ رضاخان و محمد رضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت. اینان برپا دارندگان سلطه غرب هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوند و هم اکنون با تمام ورشکستگی ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد الهی برنمی دارند... امروز زمانی است که ملت ها چراغ راه روشنفکران شوند و آنها را از خود باختگی و زبونی در مقابل شرق و غرب نجات دهند که امروز روز حرکت ملت هاست ... ما شما[ روشنفکران] را آزاد گذاشتیم و قلمهای مسمومِ شما توطئه گران، مملکت ما را می خواست به باد دهد ».      والسلام         


دوشنبه 92 اسفند 19 , ساعت 10:39 عصر

السلام علیک یا امیرالمؤمنین علیه السلام

سالنامه شرق در سال 1383 مطلبی را از قول آقای هاشمی رفسنجانی در صفحه 27 خود با این عبارت به چاپ رسانده بود: " اسلام غیر از زمان پیامبر(ص) و دوازده امام معصوم (ع) نوع حکومت را تعیین نکرده است، راه تعیین حکومت عرفی است، البته همه انواع حکومت به خواست مردم برمی گردد." آقای هاشمی همانگونه که بارها بر خلاف نظر حضرت امام خمینی (ره) مطالبی را مطرح نموده، در رابطه با ولایت فقیه می گوید: « امام با شورا نبود،(منظور شورای رهبری) اما من و آقای طالقانی طرفدار شورا بودیم و حذف شورای رهبری در قانون اساسی سال 68 بی خود بود.»

 و زمانی که امام خمینی (ره) توسط آیت الله محمدی گیلانی متوجه می شوند که قرار است در مجلس خبرگان آقای منتظری را بعنوان قائم مقام رهبری معرفی نمایند، امام به آقای هاشمی می گوید که ایشان را معرفی نکنید، ولیکن آقای هاشمی بر خلاف نظر ولی فقیه زمان (حضرت امام)، روز بعد اقدام به معرفی منتظری می نماید و آقای منتظری بعنوان قائم مقام رهبری انتخاب می شود، که نظام اسلامی هنوز هزینه آن انتخاب ناصحیح، که اقای هاشمی پیگیر و محرک اصلی آن بود را می پردازد.

 وقتی آمریکای جنایتکار هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را با 290 مسافر و خدمه در سال 1367 بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس با دو موشک سرنگون کرد، آقای هاشمی رفسنجانی در صفحه تلویزیون حاضر شد و گفت: « پیام آمریکا را دریافت کردم » و راز پذیرش قطعنامه 598 و نوشاندن زهر تلخ به امام راحل(ره) در همین راستا قابل ارزیابی است.

از دیگر اقدامات ضد امنیتی آقای هاشمی، نوشتن نامه افراطی به رهبر معظم انقلاب در تاریخ 20/3/88 می باشد که منشاء آشوبها و فتنه های سال 88 از آن نامه معروف بدون سلام هاشمی رفسنجانی آغاز شد، که در نهایت با حضور گسترده ملت بصیر و انقلابی کشورمان در نهم دی ماه سال 88 فتنه گران و رهبران آن به تاریخ پیوستند.

در بحث موقوفه اعلام کردن دانشگاه آزاد اسلامی آقای هاشمی رفسنجانی گفت: «خدا هم نمی تواند جلوی موقوفه بودن دانشگاه آزاد را بگیرد» که در نهایت از سوی قوه قضائیه کشور موقوفه کرن دانشگاه، غیر قانونی و غیر شرعی قلمداد شد و در جدیدترین موضع گیری آقای هاشمی در خصوص دانشگاه آزاد، گفته است:« رژیم طاغوت حسینیه ارشاد را تصرف نکرد اما جمهوری اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد.» مگر دانشگاه آزاد ملک شخصی ایشان بوده، که بتواند آنرا وقف نماید!؟ جمهوری اسلامی قصد داشت که جلوی برخی از امور غیر قانونی را در دانشگاه آزاد بگیرد و از محفلی شدن آن، بعنوان ستاد انتخاباتی و ستاد بحران علیه کشور جلوگیری نماید!

حجة الاسلام هاشمی رفسنجانی در کتاب "هاشمی بدون روتوش" می گوید:« اگر شاه به قانون اساسی عمل می کرد و در سال 1342 قبول می کرد که قانون اساسی را به اجراء در آورد، احتیاج به انقلاب نبود!» آیا این گونه ادبیات از یک فرد انقلابی قابل قبول است!؟ و آیا این نظریه برگرفته از تفکرات لیبرالیستی و مخالفت با ولایت فقیه و حکومت اسلامی نمی باشد!؟

روزنامه آرمان مصاحبه ای از آقای هاشمی رفسنجانی در تاریخ 92/12/17 بچاپ رسانده که ایشان در خصوص نتیجه انتخابات سال 92 گفته است: « همان که دلم می خواست اتفاق افتاد، خوشحال و راضی هستم » آیا نگاه امام و ولی فقیه هم مثل نگاه و خواسته دل هاشمی است!؟ امام در مصاحبه با خبرنگاران در بدو ورود به کشور در سال 57 می فرماید هیچ احساسی ندارم و فقط تکلیف الهی مد نظر معظم له می باشد نه خواسته های زمینی و اومانیستی دل! و چه زیبا خواهد بود که آقای هاشمی رفسنجانی تا قبل از پایان عمر خود، یک مصاحبه برای خدا و اعتماد چندین ساله مردم به ایشان داشته باشد و در آن به نقش اثر گذار خاندان خود در فتنه سال88 و رمز نوشتن نامه مورخه 18 مرداد سال 88 شیخ مهدی کروبی به ایشان را توضیح دهد و اینقدر خود را از موعظه و نصیحت مبرا نداند که قرآن می فرماید:« ان النفس لامارة بالسؤا الا ما رحم  ربی »

 حجةالاسلام سید حمید روحانی از یاران صدیق امام در نجف، پاریس و ایران که بعنوان مورخ و تاریخ نگار انقلاب اسلامی در دیماه 1367 از سوی امام انتخاب شدند در رابطه با آقای هاشمی می گوید: «من معتقدم، آقای هاشمی رفسنجانی نسبت به ولایت فقیه نه آن روز و نه امروز اعتقاد قلبی نداشته و ندارد، هاشمی انقلابی فکر نمی کند و دارای اندیشه لیبرالیستی است و این اولین مشکل آقای هاشمی است، دوم اینکه ایشان به ولایت فقیه اعتقاد ندارد یا خودش را ولی فقیه تصور می کند! آقای هاشمی خاطراتش را به گونه ای می نویسد که او دستور می داده و امام اجراء می کرده است!»

از نکات ابهام برانگیز زندگانی آقای هاشمی رفسنجانی کمکهای مالی تا سال 1354 به سازمان مجاهدین خلق ( منافقین ) و حمایت از سازمان مجاهدین انقلاب که بر اساس نظر شهید لاجوردی در حادثه ترور شهیدان رجائی و باهنر نقش داشتند، می باشد و راز چگونگی ترور هاشمی در آغازین سالهای انقلاب می باشد که تاکنون به این امور مهم پرداخته نشده است.

 آقای سید حمید روحانی «بحث ترور آقای هاشمی رفسنجانی را یک تصفیه حساب شخصی می داند و می گوید تروری در کار نبوده است » و در طول سالهای بحرانی انقلاب هیچگاه اقدامی از سوی گروهک تروریستی منافقین علیه آقای هاشمی رفسنجانی را شاهد نبوده ایم!

با توجه به مطالب فوق الذکر، آیا می توان حجةالاسلام هاشمی رفسنجانی را بعنوان استوانه نظام اسلامی قلمداد نمود!؟ و آیا عملکرد نامطلوب ایشان که به بخشهای کوچکی از آن اشاره شد مثل آن کسانی نمی باشد که امیرالمومنین علی (ع) « آنان را خار در چشم و استخوان در گلو » معرفی می نمودند!؟ و همین ها بودند که حکومت علوی را برنتافتند و علیه امام حسن (ع) توطئه کردند و این خیانتکاران در صحرای کربلا جمع شدند و حادثه غم بار عاشورا و شهادت حسین ابن علی (ع) را رقم زدند.

قضاوت در خصوص این نوشتار را به خوانندگان عزیز می سپارم، زیرا « لبه پنهان لبخند نفاق، تیزتر از لبه اخم کفر، پهلوی مؤمنان را دریده است »                                   والسلام 

  

               

 

 


شنبه 92 اسفند 17 , ساعت 6:19 عصر

السلام علیک یا فاطمة الزهرا

سخنان مهم و استراتژیک مقام معظم رهبری در جمع اعضاء محترم مجلس خبرگان در خصوص مقوله فرهنگ و استقلال کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقطع زمانی که دشمنان انقلاب اسلامی با انواع توطئه ها و دشمنی ها در کمین انقلاب اسلامی نشسته  تا آنرا از مسیر اصلی خود خارج و از درون تهی نمایند و اهدافی را که در 35 سال گذشته انقلاب با انواع خصومتها و دشمنی ها بدست نیاورده اند با حربه تحریم و تهدید بدست آورند و در این رابطه تلاش می کنند تا مسئولین اجرائی کشور را دچار تزلزل و سر در گمی نمایند، لذا تبیین و عملیاتی نمودن بیانات معظم له، راه برون رفت از مشکلات را فرا روی ما قرار خواهد داد.

رهبر فرزانه انقلاب در جمع خبرگان ملت در تاریخ 92/12/15  فرمودند: « تا هنگامی که نظام اسلامی و ملت ایران بر اصول اسلام و انقلاب و استقلال پایبند است، دشمن از دشمنی خود دست بر نخواهد داشت بنا بر این نباید از دشمن غافل شد.» بیش از دهها بار در سخنان امام راحل و بزرگوارمان(ره) و مقام معظم رهبری علت دشمنی استکبار و جهانخواران با ملت ایران و انقلاب اسلامی بیان و مورد تأکید قرار گرفته است و علت آنهم، روحیه انقلابی گری و زیر بار ظلم و ستم اجانب نرفتن را که از مشخصه های اصلی اسلام ناب محمدی(ص) و عاشورای حسینی است ، ذکر نموده اند.

 دشمنان انقلاب بدنبال استحاله و گرفتن روحیه اسلامی-انقلابی از ملت ایران می باشند و قصد آن دارند که  اسلام آمریکائی را، که اسلام پول پرستی ، رفاه طلبی، مقام پرستی، اشرافی گری، ظلم پذیری، که همان اسلام « زر و زور و تزویر » است، را به ملت سر بلند ایران اسلامی تحمیل نمایند، که «هیهات من الذله»

امام خامنه ای فرهنگ

لذا رهبری معظم انقلاب ضرورت شناخت چهره واقعی دشمن را در شرایط کنونی جهان و ایران مورد تأکید قرار می دهند.  امیرالمومنین علی (ع) در این رابطه می فرمایند:« کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد، زیر لگد دشمنش بیدار می شود.» و امروز هوشیاری و بصیرت از شاخصه های مهم در شناخت جبهه حق است و ضرورت دارد که جریانهای معتقد به نظام اسلامی، وحدت و همدلی و انسجام داخلی خود را در برابر دشمن کینه توز، حفظ نمایند و مسئولان نظام اسلامی هم بر اساس استراتژی مهم امام خامنه ای که فرمودند:« مسئولان باید با جبهه دشمن مرزبندی صریح و شفاف داشته باشند » و می طلبد، که از سوی مسئولین کشور ، مرزبندی لازم  در برابر دشمنان انقلاب، بدون لکنت زبان و شفاف در همان سطحی که آمریکائیها ما را تهدید می نمایند به تهدید متقابل آنان، که در راستای عزت و سر بلندی مردم ایران است، بپردازند تا مرز استقلال ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی حفظ شود.

اگر مسئولان کشور در قوای سه گانه بخصوص مجلس و دولت در راستای اجرائی نمودن اقتصاد مقاومتی تلاش نکنند و توانمندی و قدرت داخلی را در بهره گیری از اقتصاد مقاومتی لحاظ ننمایند، مرز استقلال کشور را، بخطر خواهند انداخت، زیرا مقام معظم رهبری فرمودند: « استقلال یک مرز است و کسانیکه سعی می کنند مرزهای دینی و عقیدتی و مرزهای سیاسی را کمرنگ و یا محو نمایند، به مردم و کشور خدمت نمی کنند »

 در بخش دیگری از سخنان رهبر فرزانه انقلاب و اعضاء محترم مجلس خبرگان نگرانی و نارضایتی از وضعیت فرهنگی کشور به چشم می خورد، آنجا که حضرت آقا فرمودند: « من از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان سهیم هستم، دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، با مسائل فرهنگی شوخی نمی شود کرد، در مسائل فرهنگی نمی شود بی ملاحظه گی کرد، مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است »

نگرانی رهبر معظم انقلاب از سالهای دهه هفتاد تاکنون در رابطه با اهمیت مسائل فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن، که با مطرح کردن، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل و عام فرهنگی و موارد مهم دیگری همراه بود، که متأسفانه مورد غفلت مسئولان فرهنگی کشور واقع شد و دشمنان انقلاب اسلامی هم، با تمام قوا و در یک جبهه علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنند، و لذا تنها صدور بیانیه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با حمایت از سخنان مقام معظم رهبری رافع نگرانیها نخواهد بود، بلکه از وزیر محترم انتظار است که نسبت به اصلاح امور فرهنگی کشور اقدام نماید و مسیر اشتباهی را که در پیش گرفته اند، از آن باز گردند و با تفکر جریان کارگزارن سازندگی و لیبرالی به فرهنگ عمومی کشور نگاه نکنند و زمینه فعال شدن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و استفاده از نیروهای جوان و مؤمن انقلابی را، در بسترهای مختلف فرهنگی کشور مهیا نمایند و از ریاست محترم دولت هم انتظار می رود بر خلاف سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری ساحت هنرمندان ارزشی را با گفتن: « هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم!» زیر سئوال نبرند و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری از ادامه بکارگیری فتنه گران سال 88 پرهیز نموده و از ادامه کار افراد مؤثر در فتنه سال 88 که در مسئولیتهای مهم بکارگیری شده اند، جلوگیری نمایند.

 لذا مسئولین و متولیان فرهنگی کشور، اعم از صدا وسیما ، وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی ،علوم تحقیقات و فناوری ، آموزش و پرورش ، سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه های علمیه ، مساجد و فرهنگسراهای عمومی کشور وظیفه دارند که نسبت به رفع نگرانیهای مقام معظم رهبری، اعضاء محترم مجلس خبرگان و مراجع عظام تقلید، اقدام عملی نمایند و از برگزاری همایشها و اعلامیه ها و بیانیه های کلیشه ای پرهیز نمایند و در صورتی که متولیان اصلی فرهنگ در این رابطه کم کاری نمایند، مردم و جوانان مؤمن و انقلابی، حماسه فرهنگی در میهن عزیزمان را همچون حماسه بیاد ماندنی سیاسی-اجتماعی " نهم دی "را رقم خواهند زد.

« آیا به یک انقلاب فرهنگی دیگر نیازی خواهد بود!؟»             والسلام

 


پنج شنبه 92 اسفند 15 , ساعت 12:58 صبح

السلام علیک یا زینب کبری یا عقیله بنی هاشم 

از زمانی که ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی کلید پاستور را در اختیار گرفته اند، بمناسبت های مختلف دیدارهایی با خانواده های معظم و معزز شهداء، جانبازان و احیانا آزادگان سرفراز کشورمان داشته اند و این بازدیدها بصورت مکرر در بخشهای مختلف خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی و جراید مختلف اطلاع رسانی شده است که در این رابطه، مطالبی را به اختصار مطرح می نمایم

1-درصورتی که این دیدارها و بازدیدها صرفا بخاطر قدردانی و پاسداشت از ایثار و فداکاری خانواده های شهداء و ایثارگران میهن عزیزمان باشد، زیبنده و قابل تقدیر خواهد بود و امیدواریم که نیت گردانندگان این برنامه ، چنین باشد.

2- آنچه از سیره حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در رسیدگی به خاندان شهداء جبهه های نبرد جمل ، صفین و نهروان به ما رسیده است، گویای این است، که این گونه امور معمولا بدور از چشم مردم و بدون تبلیغات گسترده صورت می گرفته است .

3- در زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولیت ریاست جمهوری را بعهده داشتند و در حال حاضر هم ، بدون حضور خبرنگاران و دوربینهای صدا و سیما و بدون اطلاع قبلی در بیت معظم شهداء، مرتبا حضور پیدا می کنند و از  ایثار و فداکاری  شهداء و خانواده آنان قدردانی می نمایند و معظم له هم از رسانه ای شدن بازدیدها جلو گیری می نمایند.

4- آنچه خانواده های شهداء وایثارگر از رئیس محترم جمهور در وحله اول انتظار دارند، این است، که به وزراء ، مشاورین ، معاونین، استانداران و مدیران خود دستور دهند که راه و هدف شهداء را درعمل دنبال نمایند و خود را ملتزم به اصول و مبانی انقلاب اسلامی بدانند، نه اینکه خانواده شهداء، درعملکرد تعدادی از وزراء و مدیران کشور دیدگاههای لیبرالستی و اهداف حزب کارگزان سازندگی و ارتباط با جریانهای معاند و برانداز را مشاهده کنند، و شاهد باشند که در مسئولیتهای مهم کشوری عده ایی از اصحاب فتنه سال 88 برای ایجاد فتنه ای بزرگتر بکارگیری شوند! که اقدامات این افراد با دیدار و بازدید رئیس جمهور از خانوده شهداء و ایثارگر، در تناقض است!

5- انتظار دیگر خانواده شهداء و ایثارگر از رئیس جمهور محترم این خواهد بود که فیلم بازدیدهای شما در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، برای رأی آوری مجدد، مورد استفاده قرار نگیرد!؟ و این موضوع در اولین فرصت به اطلاع مردم رسانده شود؛ و چه زیبا خواهد بود که همچون بازدیدهای دوره ای رهبر معظم انقلاب ، جنابعالی هم بدون اعزام اکیپهای مختلف فیلمبرداری و بدون اطلاع قبلی، نسبت به تکریم خانواه شهداء و ایثارگران اقدام فرمایید و راضی به زحمات چند ساعته آنان در مهیا نمودن زمینه های بازدید نباشید! و اجازه ندهید، جریان انحرافی اقدامات شایسته شما را در رسانه ای کردن این امور ضایع گرداند، و شما نیک می دانید اگر این بازدیدها جنبه الهی داشته باشد، خداوند متعال هم پاداش چند برابری خواهد داد.

امید است که در تکریم خانواده های شهداء و ایثارگران، شاهد تدبیری الهی از سوی رئیس جمهور محترم باشیم.

 گفتم؛ چگونه می توان از عقبه های سخت دنیا عبور کرد و آماده جهاد بود؛

شهید علی چیت ساز گفت:« کسی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردارهای نفس خویش گیر نکرده باشد.»

                                                        والسلام              


یکشنبه 92 اسفند 11 , ساعت 5:38 عصر

 "تدبیر و امید" و "نماد کلید"  و "اعتدال" در گزینش مدیران و عمل در عرصه میدانی در شعارها و تبلیغات ریاست محترم جمهوری آقای روحانی موج می زد و از برجستگی خاصی برخوردار بود و بعد از در اختیار گرفتن سکان ریاست جمهوری مرتبا این الفاظ از سوی رئیس جمهور، مشاورین، معاونین و وزراء تکرار شده است و لیکن در عمل هیچ نشانه ای از" تدبیر و امید و اعتدال " در امور داخلی و خارجی دیده نمی شود. در این نوشتار به چند نمونه از آن بسنده می نمایم .

1- این که ریاست محترم جمهوری در آستانه مذاکرات ژنو که از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، در یکی از دانشگاهها اعلام نمودند "که خزانه کشور خالی می باشد" و تیم مذاکره کننده را با این پیام دشمن شاد کن به ژنو راهی کردند! و متأسفانه هیچ تدبیری در این گفتار دیده نمی شود.

2- وزیر خارجه کشور جناب آقای ظریف در گفتگو با دانشجویان اعلام می نمایند که وضعیت دفاعی کشو ما ده دقیقه نمی تواند در جلوی تجهیزات آمریکا مقاومت نماید! که این گونه ادبیات تضعیف منافع کشور و بی تدبیری وزیر خارجه و بزرگ نشان دادن قدرت شیطانی آمریکا است!

3- امضاء توافقنامه هسته ای با کشورهای 1+5 یکی دیگر از بی تدبیریهای دولت است، که هیچ اعتدالی در آن رؤیت نمی شود، و در محتوای آن امتیازات فراوانی به آمریکا و رژیم صهیونیستی داده شده وهیچ فرد نخبه و آزاده کشور از"بی سوادها و باسوادها" علی الرغم درخواست رئیس محترم جمهور از اساتید دانشگاها، حاضر به دفاع از آن نشده اند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از گفتگوها حمایت و به آینده آن هم خوشبین نمی باشند و ریاست سازمان صدا وسیما هم به یاری دولت محترم در حمایت از مذاکرات هسته ای برخاسته و جلوی بررسی حقوقی و نقد توافقات هسته ای را در صداوسیما مسدود کرده است!

4- بی تدبیری دولت آنقدر بالا گرفته که چند میلیون بیننده و چشم انتظار مصاحبه رئیس جمهور را بخاطر عدم اطمینان از مجریان مجرب صداوسیما که فاقد گرایش به جریانات سیاسی هستند، معطل می نمایند تا مجری مورد نظرشان را به مسئولین صداو سیما تحمیل نمایند و آن را تدبیر بخوانند!

جریان انحرافی اعتدال

5- علی الرغم مخالفت رئیس جمهوردر زمان تبلیغات انتخاباتی با دادن یارانه نقدی و خالی اعلام کردن خزانه دولت -البته به گفته رئیس جمهور-، دو سبد کالای رایگان تبلیغاتی و بصورت غیر قانونی که در مرحله اول ارایه آن، ناامیدی مردم و بی تدبیری دولت کاملا آشکار بود، و زبان بیگانگان را در برابر ملت سرفراز ایران در آستانه راهپیمایی 22 بهمن به یاوه گویی بلند کرد و دولت محترم هم در مقابل دول استکباری کاملا منفعل و بی تدبیر و حتی به اسم "تدبیر و اعتدال" از مانور موشکی نیرهای مسلح در شورای عالی امنیت ملی کشور جلوگیری نمودند!

6- در سخنان متعدد پدر بزرگ دولت (جناب هاشمی) و ارکان مختلف دولت "باصطلاح اعتدال" پرداخت یارانه نقدی در دولت آقای احمدی نژاد را،  "گدا پروری" می خوادند و لیکن برای پرداخت یارانه نقدی در سال 93 به گفته رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی، سرپرستان خانوار باید فرمهای مخصوصی که نیازمندی آنان را مشخص کند، تکمیل نموده و از سوی مجاری ذیصلاح که هنوز مشخص نگردیده آن را تأیید نمایند! کجای این عمل دولت با تدبیر و امید سازگار است!؟ و آیا این فرمها با کرامت انسانی و اسلامی مردم حماسه آفرین کشورمان مطابقت دارد! و این عمل توهین به شعور و شخصیت ایرانی نمی باشد!؟ آیا تکمیل این فرمها بر گرفته ازاقتصاد لیبرالیستی و یا همان تفکرات کارگزاران سازندگی (حزب دموکرات، لیبرال اسلامی )نمی باشد!؟

7- آیا در بکار گیری مشاوران، وزیران، معاونین وزراء و مدیران اجرایی کشور" اعتدالی "به چشم می خورد!؟ آیا بکار گیری فتنه گران اعتدال است!؟ جلوی انتقاد به حق نمایندگان مجلس را گرفتند و آنان را تهدید نمودن، با اعتدال و تدبیر چه نسبتی دارد!؟

8- با توجه به موارد ذکر شده، وجود جریان انحرافی در دولت تدبیر و امید، که همان جریان" مشائیسم "است ، قطعی به نظر می رسد و پاکسازی این جریان مخرب تدبیر و ناامید کننده مردم، از سوی ریاست محترم جمهور ضروری خواهد بود ؛ چرا که جریان انحرافی،" افرطی گری "را تدبیر و سازش با استکبار را دیپلماسی موفق و حل مشکلات اقتصادی را با ذلت پذیری، مصلحت می نامد.      

                                                                                والسلام           


شنبه 92 اسفند 10 , ساعت 12:45 صبح

 

«هم اکنون یکی از بدبختی های کشور این است که گرفتار تندروها و بی ترمزها هستیم ».

جمله فوق بخشی از سخنرانی حجة الاسلام ناطق نوری می باشد که در مجلس ترحیم حاج ابوالفضل حاجی حیدری به زبان جاری کرده اند که توضیحات مختصری پیرامون آن جهت یادآوری به گوینده و بهره برداری خوانندگان عزیز مطرح می نمایم.

1- آنچه از جلسات شورای هماهنگی نیروهای انقلاب که در زمان دولت آقای خاتمی به ریاست جناب آقای ناطق نوری برگزار می شد و حقیر هم باتفاق بعضی از دوستان اصولگرای استان مرکزی توفیق حضور در آن جلسات را داشتم، جمله مطرح شده از قول آقای ناطق برایم ثقیل و غیر قابل باور بود؛ اما وقتی مواضع ایشان بعد از کاندیدا شدن آقای احمدی نژاد در سال 84 و سکوت غیر منطقی اش در فتنه سال 88 را به یاد می آورم، قبول می نمایم، که این اظهارات نامربوط از زبان آقای ناطق جاری شده است!غرور ناطق نوری!

2- یکی از ابزارهای شیطان عجب و غرور و خودپسندی است که باعث تغییر در منش و رفتار انسانها می گردد و در این رابطه به یاد دارم، بعد از پیروزی جریان اصولگرایان در انتخابات مجلس هفتم، "همایش سپاس" با حضور کلیه منتخبین مجلس شورای اسلامی از سراسر کشور در تهران برگزار گردید و وقتی آقای ناطق در پشت تریبون قرار گرفتند، به بعضی از دوستان هم استانی گفتم، که غرور در حرکات و الفاظ ایشان کاملا هویداست و لذا عمر شورای هماهنگی را که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 به شورای ناهماهنگی تبدیل شده بود، را تمام شده دانستم و در آن مقطع آقای ناطق نوری هم  مخالف سرسخت کاندیداتوری آقای احمدی نژاد بودند و به شدت به حمایت از آقای لاریجانی پرداختند و حقیر هم از اعضاء اصلی ستاد ایشان بودم و پس از انتخابات آقای ناطق شورای هماهنگی را منحل و صحنه سیاست را ترک کردند و با شکل گیری دولت باصطلاح "اعتدال" بدبختی کشور را به تند روها و بی ترمزها که حماسه آفرینان دفاع مقدس و نهم دی می باشند، معرفی می نماید.

3- جناب آقای ناطق؛ مردم عزیز کشورم همگرائی شما با جریانهای مختلف سیاسی ( اصلاح طلبان ، ملی-مذهبی ها و لیبرالها ) ومطرح کردن "دولت وحدت ملی" در همایش سی سال قانونگذاری با هدایت آقای هاشمی رفسنجانی و میزبانی آقای علی لاریجانی و با بودجه بیت المال در مجلس شورای اسلامی جهت جلو گیری از پیروزی مجدد دولت مردمی آقای احمدی نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری که در سال 88 بر گزار شد را از یاد نمی برند وسکوت طولانی مدت و نابجای شما در فتنه سال 88 که این سکوت بی مورد کمک بسیاری به جریانات برانداز نمود را نباید از خاطر زدود.

4-آقای ناطق ؛ باور نمایید در اردوگاه اصلاح طلبان دروغین به غیر از زر و زور و تزویر و نفاق کالای دیگری یافت نمی شود و شما و آقای هاشمی و امثالهم که از زندگی تجملی و اشرافی برخوردار می باشید، بدانید که تندروها و بی ترمزها باعث بدبختی این کشور نیستند، بلکه بد بختی کشور را عده محدوی از مدیران نالایق و فاسدی باعث می شوند، که بیت المال مسلمن را به غارت می برند و عزت و سر بلندی کشور را به بهایی ناچیز و به رایگان در اختیار دشمنان نظام اسلامی می گذارند و آن را تدبیر می خوانند! و قطعا بدانید که مردم مومن و انقلابی با ادبیاتی که شما از دشمن به عاریه گرفته اید، صحنه را برای شماها و اهداف غیر انقلابی شما مهیا نخواهند کرد.

5-حضرت حجة الاسلام ناطق نوری؛ مطرح نمودن اسم جنابعالی از سوی اصلاح طلبان بعنوان سر لیست جریان دولت تدبیر وامید و اصلاحات در انتخابات مجلس دهم و عدم تکذیب شما، حاکی از آن است که می خواهید مجددا وارد عرصه ی قدرت شوید که توصیه حقیر و جریانات دلسوز نظام اسلامی به شما این است که همچون آن مرد الهی و بزرگ، آن قهرمان آزاده و سرفراز کشورمان یعنی مرحوم آقای ابوترابی حساب خود را از اصلاح طلبان دروغین جدا نمائید و به اردوگاه قبلی خود بازگردید که فردا دیر خواهد بود.        

                                                                                              والسلام  


پنج شنبه 92 اسفند 1 , ساعت 1:10 صبح

 

 وضعیت پیچیده مذاکرات ژنو 3 گویای این است که مذاکره کنندگان ایرانی در مرحله قبلی امتیازات فراوانی به طرفهای مقابل داده اند و اصلی ترین ابزار چانه زنی که همان اورانیوم غنی شده 20 درصدی بوده آنرا در این مرحله حساس با خود ندارند و حتی یو سی اف اصفهان را بدون اینکه در متن توافقنامه آمده باشد، تعطیل و خود را در مقابل استکبار جهانی خلع سلاح کردند و در داخل کشور فشارهای زیادی به نمایندگان حق طلب مردم در مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما وارد می کنند، که پیرامون توافقنامه مطلبی گفته نشود وهمین امر به پیچیده شدن مذاکرات افزوده است و بیم آن می رود که برای رضایت آمریکائیها که همان رضایت رژیم صهیونیستی است، طرف ایرانی همانند توافق قبلی خط قرمز معین شده از سوی مقام معظم رهبری را درنوردد، تا گشایشی در روند مذاکرات به نفع آمریکا بوجود آید!

 متأسفانه تیم مذاکره کننده ایرانی سابقه خوبی در پرونده هسته ای کشورمان ندارد و رئیس جمهور و برخی از اعضاء این تیم در دولت اصلاحات تمام تأسیسات هسته ای کشورمان را در آن مقطع پلمپ و کلید آن را تحویل غربیها دادند و برخی اعضاء آن تیم به جرم جاسوسی محکوم و زندانی و از کشور گریختند و در نهایت با دستور رهبری معظم انقلاب مجبور به شکستن قفلها و فعال نمودن مراکز هسته ای بعد از 2 سال تعطیلی شدند.

بر اساس آمار ارئه شده، در سال 1392 تاکنون 1804 دستگاه سانتریفیوژ در نطنز و فردو نصب شده که تنها 3 دستگاه آن در زمان دولت تدبیر و امید نصب گردیده و علی الرغم مهیا بودن تجهیزات آب سنگین اراک، دولت جدید اجازه انتقال آنها را جهت نصب در اراک صادر نکرده است و این موضوع را آقای خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آقای آمونو مدیر کل آژانس مورد تأیید قرار دادند.

  آقای سولانا گفتنند: وقتی که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای روحانی به ایران آمده بودم، در جلسات محرمانه ای که با آقایان روحانی و هاشمی رفسنجانی داشتم، آنها به من قولهای دادند که به آن عمل کردند و این موضوع را آقای آمونو پس از  بازدید از تأسیسات هسته ای ایران افشاء کردند و گفتند در دولت جدید 3 دستگاه سانتریفیوژ در تأسیسات نطنز و فردونصب شده و تجهزات رأکتور اراک هم ارسال نشده است و معلوم شد قول آقایان به سولانا چه بوده است! یعنی 4 ماه قبل توافقنامه دولت آمادگی خود را برای تعطیلی اعلام کرده بود و حتی سولانا در مصاحبه ای گفتند، ایران سخاوتمندانه این توافقنامه را پذیرفتند!

غمگنانه باید گفت که در بحث مذاکرات هسته ای از خط قرمز نظام جمهوری اسلامی عبور شده است و دلیل آن، محرمانه قلمداد کردن توافقنامه از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای است و این تیم با سؤاستفاده از موقعیت خاص و حساس کشور حاضر به پاسخگوئی شفاف به مجلس شورای اسلامی و مردم و نخبگان  جامعه نیست!

 

 پس ضرورت دارد که مردم موضوع مذاکرات هسته ای را بر اساس نظر و سفارش مقام معظم رهبری پیگیری نمایند،  نکند ما را با دریافت سبد کالای رایگان سرگرم کنند، چرا که ما در مشروطیت از دیگ پلو سفارت روباه پیر انگلیس آسیب جدی دیده ایم و سالها منابع این کشور غارت کردند، پس ملت سرافراز کشورم، که راپیمائی بی نظیر 22 بهمن 92 را آفریدی، بهوش باش و به صحنه مذاکرات هسته ای به عنوان یک تکلیف الهی بنگر و پاسخگویی مسئولین را طلب نما.                     والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ