سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طابع ـ مهر زننده بر دلها ـ به پایه ای از پایه های عرش آویخته است، پس هرگاه حرمتی شکسته شد و خطایی جاری گشت [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 99 مرداد 18 , ساعت 11:20 عصر

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

حسن روحانی بدشانس! در جلسه چهارشنبه گذشته هیئت دولت گفت: «در جلسه دیروز سران قوا تصمیمات و نتایج مهمی گرفته شد که پس از به نتیجه رسیدن در هفته آینده و موافقت مقام معظم رهبری اعلام می‌شود که گشایشی اقتصادی در کشور بوجود می‌آید.»

روحانی که تازه از خواب 7 سال بیدار شده! حل مشکلات اقتصادی مردم را بدون اطلاع نمایندگان مجلس، به موافقت رهبری گره زده، که موجب حیرت کارشناسان اقتصادی و سیاسی شده! لذا در این رابطه دو فرضیه مطرح است:

1-با رسانه‌ای شدن قرارداد 25 ساله ایران با چین، کشورهایی که با تحریمهای آمریکا همراه بودند، احساس خطر کرده و لذا آماده شکستن تحریمهای آمریکا و آزاد سازی ارزهای توقیفی ایران شده‌اند.

2-ترامپ، شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را قطعی می‌داند، لذا آماده عقب نشینی از برخی تحریمهای ضدایرانی با ارسال سیگنال برکناری برایان هوک رئیس «گروه اقدام ایران» شده است.

در صورت اجراء فرضیه 2 ، روحانی برای آغاز مذاکره مجدد با آمریکا، چه چیزی را روی میز مذاکرات خواهد گذاشت؟ برجام موشکی یا حزب الله لبنان را؟! زیرا حل مشکلات معیشت مردم، در حالی که دولت، مجلس و قوه قضائیه مستقرند، نیازی به موافقت رهبری ندارد!

جریان اعتدال و اصلاحات، در هر فرصتی بدنبال مذاکره با آمریکا است، تا حیثیت از دست رفته خود در برجام را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ترمیم نماید!

در روز غدیر خم، پایان بخش این وجیزه، سخن گهربار امیرالمؤمنین علیه السلام است که در سفارشی به زمامدار خود می‌فرمایند: «مثل کف دست با مردم صاف باش، عذرت را به مردم بگو و اگر مشکلی داشتی از مردم عذرخواهی کن.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ