سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! هرگاه دانستید، پس به آن عمل کنید؛ شاید که هدایت یابید . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 94 تیر 26 , ساعت 12:49 صبح

بنام خدا و برای خدا

پیام تبریک از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص تصمیمات هسته ای در وین برای آقای روحانی و دولتش بسیار اهمیت داشته است و به همین خاطر آقای روحانی به همراه اعضاء هیئت دولت بلافاصله بعد از توافق وین به دیدار رهبری شتافتند و رهبر عزیز انقلاب تنها به تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای بسنده کردند، اینگونه تشکر مورد قبول رئیس جمهور نبمو و لذا مشغول نوشتن نامه برای رهبری گردید و بازهم آقای روحانی به خواسته خود دست پیدا ننمود و امام خامنه ای در پاسخ نامه جناب روحانی فرمودند: « لازم می دانم از تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره‌ کننده‌ی هسته‌ای صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم.»تت

وقتی به ابعاد مختلف تصمیمات وین و قطعنامه ای که آمریکا برای تصویب در شورای امنیت آماده نموده نظری بیفکنیم درمی یابیم که تمام خطوط قرمز ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری نقض گردیده است والا رهبر عزیزی که برای موفقیت یک تیم ورزشی پیام تبریک صادر می کنند ،اگر موفقیتی در خصوص توافق بدون امضاء وین مشاهده نموده بود، حتماً پیام تبریک مفصلی در این رابطه صادر می فرمود و نیازی هم نبود آقای روحانی خود را به آب و آتش بزند تا مرقومه تبریک دریافت کند!

بعضی اقدامات تیم مذاکره کننده و شاید هدایت کنندگان پشت صحنه آنان مشکوک و از مصادیق خیانت است. مثلاً آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید: « بر اساس توافقی که در وین امضا شد برنامه موشکی ایران به مدت هشت سال هیچ توسعه ای ای نخواهد یافت.» در حالی که وزیر خارجه چین و روسیه خواستار لغو تحریم تسلیحاتی ایران بوده اند، متأسفانه تیم مذاکره کننده ایرانی که حسین فریدون برادر رئیس جمهور که معلوم نیست برای چه هدفی در جمع آنان بوده، حاضر نشدند از پیشنهاد وزارای خارجه چین و روسیه حمایت نمایند!!! آیا اسم این عمل که موجب شگفتی وزیران خارجه چین و روسیه شده، به غیر از خیانت می شود اسم دیگری بر روی آن گذاشت؟!تت

کاربران عزیزی که مشتاقند ابعاد مختلف توافق وین را بدانند باید به متن قطعنامه جدیدی که قرار است قطعنامه های قبلی را لغو نماید مراجعه، تا عمق فاجعه را دریابند، که در صورت تصویب این قطعنامه کشور در لبه پردگاهی که دولت اعتدال با بی تدبیری و شاید خیانت زمینه آن را فراهم نموده، قرار خواهد گرفت! در پاراگراف‌ سوم اجرایی قطعنامه جدید آمده است:

3- از مدیر کل آژانس می‌خواهد که راستی آزمایی و پایش لازم در خصوص تعهدات هسته‌ای ایران در برجام را برای تمام مدت اجرای این تعهدات به انجام رساند و تصریح می‌کند که ایران باید به طور کامل بر اساس خواسته‌های آژانس با آن همکاری کند تا آژانس بتواند تمام مسائل باقیمانده را همان‌طور که در گزارش‌هایش آمده، حل کند؛»

فرض کنیم که قرارنبوده تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای حضور داشته باشد! قطعاً بدتر از توافق ژنو، بیانیه سیاسی لوزان، توافق نامه وین و قطعنامه ای که در آینده از سوی شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می رسد، علیه کشورمان صادر نمی شد، زیرا قاضی اصلی این توافقنامه و قطعنامه(پرونده)، کسی نیست به غیر از مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی آقای آمانو ژاپنی که از نوکران ویژه کدخدا(آمریکا) است! آیا امنیت و استقلال کشور را می شود به تأیید یک سرسپرده آمریکا واگذار کرد؟! کدام عاقل با تدبیری کلید! خانه اش را به دشمن می سپارد، که جناب روحانی با بی تدبیری سپرد و اسم آن را هم به دروغ پیروزی می گذارد؟! 

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ