به نام خدا و برای خدا
اگر گفتمان آقای حسن روحانی در دو حوزه داخلی و خارجی کشور در 2 سال گذشته بر اساس آموزه های قرآنی، مورد بررسی قرار گیرد، به تفکر و گفتمان نگران کننده ای لیبرالیسم خواهیم رسید که این تفکر با مبانی و اصول انقلاب اسلامی سازگاری ندارد مثلاً وقتی گفتار آقای روحانی بر اساس آیه مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ الفتح / 29 (محمّد (ص) فرستاده خداست و افرادى که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند.) را در نظر می گیریم، سخنانش در مقابل آمریکا و یا به قول خودش کدخدا، از روی ضعف و ترس و لرز بیان می شود، ولیکن در هنگام مواجه با منتقدین داخلی خود، از سخنان افراطی و هتاکانه استفاده می کند، یعنی بر عکس آن چیزی که قرآن ما را به رعایت آن ملزم نموده، عمل می نماید. در این رابطه وقتی رهبر عزیز انقلاب فرمودند: «عده ای مدام جوانان حزب اللهی را با تعابیری نظیر افراطی می کوبند که این کار بسیار غلط است.» اما رئیس جمهور در یک حالت غیر عادی که از عصبانیت ایشان خبر می داد، تنها پس از گذشت 3 روز از عتاب رهبر معظم انقلاب، در یک حرکت افراطی به نیروهای مؤمن به انقلاب و منتقدین خود حمله ور شد و گفت: «نخواهم گذاشت عده ای افراطی به امید ملت ضربه بزنند.» ولذا می شود دریافت که جناب روحانی در مقابل آمریکا بسیار ضعیف، بزدل و ناتوان است و توان دفاع از حقوق بر حق نظام اسلامی را ندارد، ولی در برابر منتقدین منطقی خود عصبانی، دلاور و بسیار افراطی ظاهر می شود! و این مسئله باعث گردید که رهبر معظم انقلاب در 4 شهریور 94 (هفته دولت) به دولت تذکر دهند و فرمودند: «باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد.» به نظر می رسد که در تفکر لیبرالیسم محل استفاده از "رحماء بینهم" برای ارتباط با کفار است و "اشداء علی اکفار" هم برای برخورد با نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی بکار می رود!!!
آقای حسن وحانی در دفاع غیر حقوقی و افراطی از برجام می گوید: «برجام به معنای شکستن همه این زنجیرهاست و آنهایی که روی کلمات این توافق پرافتخار که در آینده در خصوص جزئیات آن سخن خواهم گفت، نظر دارند، بدانند که نخواهم گذاشت عده ای افراطی بخواهند به امید این ملت ضربه بزنند.»
به آقای روحانی باید گفت: اولاً؛ اگر شما به قول خودتان یک حقوقدان هستید و برجام را یک توافق پرافتخار می دانید، پس چرا بصورت بعنوان یک حقوقدانی که در انگلستان درس خوانده ای، به دفاع از آن برنمی خیزید تا زبان منتقدینت کوتاه شود؟! ثانیاً؛ شما خوب می دانید برجام یک توافق پرافتخار پوچ است که قابل دفاع جقوقی نیست! پس چرا وعده سخن گفتن را به آینده موکول می کنید؟! ثالثاً؛ برجام از اول مهر 94 باید عملیاتی شود، وعده دفاع در آینده دروغی بیش نخواهد! زیرا شما از روز اول ریاست جمهوریتان از ترس کدخدا(آمریکا) توان هسته ای کشور را طی یک توافق نانوشته با خاویرسولانا تعطیل کردید! و این دو سالی که برنامه شو مذاکرات هسته ای برگزار می کردید، تنها برای هدایت افکار عمومی بود! و گر نه اجراء برجام، نه تنها حاصلی برای کشور ندارد، بلکه می تواند وحدت و امنیت ملی کشور را به مخاطره اندازد.
امام علی علیه السلام در غررالحکم صفحه 302 می فرمایند: بِئْسَ الْقَرِینُ الْغَضَبُ یُبْدِی الْمَعَایِبَ وَ یُدْنِی الشَّرَّ وَ یُبَاعِدُ الْخَیْر
خشم هم نشین بسیار بدی است: عیب ها را آشکار، بدی ها را نزدیک و خوبی ها را دور می کند.
والسلام
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چرا مجرمین نفوذی در قدرت، محاکمه نمی شوند؟
آیا وقت محاکمه حسن روحانی نیست؟
سئوال خوب به تولید فکر خوب می انجامد
عاشورا چگونه رقم حورد؟
مخرج مشترک با دشمن، یعنی چه؟
بساط انفعال را از قوه قضائیه برچینید
اغتشاشگران از داعش بدتر و اصلاحطلبان از هر دو بدتر
جنگ جهانی شناختی و ترکیبی بر علیه ایران
غروب اغتشاشات در ایران و شکست جبهه استکبار
[عناوین آرشیوشده]