سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتن «نمی دانم» نیمی از دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 92 دی 11 , ساعت 1:9 عصر

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

آقای جبار کوچکی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، که به همراه مجمع نمایندگان استان گیلان ملاقاتی با رئیس جمهورمحترم داشته اند، می گوید، آقای رئیس جمهور گفته اند:"هیچگاه نمی توانیم جریانات داخل کشور و جناحها را تعطیل کنیم و از بین ببریم، باید گذشته ها را فراموش کنیم و بیشتر برای وحدت و انسجام جناحها در کشور تلاش کنیم، باید با تفاهم امور را پیش ببریم و اختلافات کهنه را تازه نکنیم" نماینده رشت گفت : آقای رئیس جمهور گفته است: "که برخی از وزراء تهدید به استعفاء کرده اند و گفتنند اگر این روند (سئوال قانونی نمایندگان مردم از وزرا)ادامه یابد، نمی توانند کار کنند".

از جناب آقای رئیس جمهور محترم، انتظار نبود که در ایام نهم دی که سالروز حماسه به یاد ماندنی مردم علیه سران فتنه و فتنه گران است چنین بیاناتی را مطرح فرمایند!شاید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، که با تسامح و تساهل به برخی از وزرای معرفی شده از سوی رئیس جمهور، که فاقد معیارهای لازم جهت امر تصدی وزارتخانه بودند، رای دادند و امروز به محض سئوال قانونی از وزیر، بلافاصله نمایندگان واقعی مردم در مجلس را تهدید به استعفاء می نمایند! در این رابطه احتمالات مختلفی به ذهن مردم خطور می کند که به برخی از آنها می پردازیم، قبل از آن به جمله ای از آقای کنت تیمرمن مسئول اسبق میز ایران در سازمان سیا و رئیس بنیاد حمایت از دموکراسی اشاره می کنیم که در روز 11 ژوئن 2009 یعنی 21خرداد 88 یک روز قبل از برگزاری انتخابات گفته بود: " فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب رنگین کلید می خورد، انقلاب سبز ،بعد از پیروزی این انقلاب رنگی در ایران نوبت سوریه خواهد بود " .

1 –بعضی از وزراء که دوستان آنها در پستهای مختلف مشغول کارند و شاید هم با اجبار و سفارش مسئولین بالاتر بکار گیری شده اند و در فتنه سال 88 هم نقش داشته اند و یا از سران فتنه که در حصر نمی باشند، حرف شنوی داشته و یا قبل از گرفتن مسئولیت تعهدی به جریان فتنه داده، که ناچارند به قول و قرار خود پایبند باشند. و اصرار بعضی از وزرا و حتی رئیس جمهور در توجیه بکار گیری این افراد، که دخالت آنها برای همگان محرز است،گویای این مطلب است و این یعنی شانه خالی کردن ازمسئولیت اسلامی-انقلابی که با سوگند رئیس جمهور محترم منافات دارد!

2 –احتمال دیگر این است که سطح توقعات مردم در دولت گذشته به فزونی نهاده و این وزراء که در بین مردم زندگی نکرده اند، بهترین شیوه را برای فرار از مسئولیت انتخاب نموده – تا "ما نمی توانیم را" به گردن مجلس شورای اسلامی بیندازند- و در انتخابات آتی مجلس، با مظلوم نمایی و بعنوان یک ناجی رای مردم را اخذ نموده و سنگر مجلس را با این شیوه تصرف نمایند.

3 –فرض دیگر این است که تئوریسینهای دولت که اخیرا خواستار اصلاح بعضی از اصول قانون اساسی شده اند تا رئیس جمهور بتواند مجلس شورای اسلامی را منحل نماید،(آقای حجاریان) چنین پیشنهادی را داده باشند تا ناتوانی دولت را در حل مشکلات اقتصادی مردم، با فرافکنی پنهان نمایند و مجلس را در مقابل مردم قرار دهند و شاید می خواهند برخی بی قانونیهای که دولت قبل در کارنامه خود دارد، این دولت هم رویه گذشته را ادامه دهد و به هیچ کس هم پاسخگو نباشند!

4 –از دیگر قرائن که می شود با آن موضوع فوق را تحلیل کرد، این است که ریاست محترم جمهور به طریقی خواسته، خودش را از زیر بار فشاری که از ناحیه اطرافیان سران فتنه که درحصرند و سران فتنه ای که در حصر نیستند خلاص نماید و بگوید تکلیف را انجام دادم.

5 – ممکن است با این تهدیدات می خواهند نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را جهت ایفای وظایف قانونی خود،مرعوب نمایند تا جریان فتنه را با قوت و قدرت بیشتری در پستهای حساس، مهم و مختلف نظام اسلامی بکار گیری نمایند، همانطور که در استان مرکزی مسئولین حزب منحله مجاهدین انقلاب در پستهای مهم استان بکار گیری شده اند و این اقدام آقای استاندار در بکار گیری اینگونه نیروها -علی الرغم قول قبلی ایشان به اصولگرایان استان -هیچ توجیه قانونی و شرعی ندارد!!!

با عنایت به موارد فوق، باید به رئیس جمهور محترم گفت، آیا می شود سران و برخی از اصحاب فتنه را، که با ایجاد اغتشاش و بعضی از خونهای به ناحق ریخته و خدشه ای که به نظام اسلامی در سطوح بین المللی وارد کرده و خسارتهای مادی ومعنویی که به کشورمان تحمیل نموده اند و تا کنون هم حاضر به عذر خواهی از ملت سرافرازمان نشده اند، را بخشید!؟  آیا با گذشت از جنایتها و خیانتهای سران فتنه می شود به مردمی که حماسه نهم دی سال 88 را آفریدند ، جواب قانع کننده ای داد!؟ اگر این کار امکان دارد، از تریبون صداو سیما و روزنامه های مختلف که در اختیار رئیس جمهور محترم می باشد، آن را بصورت شفاف،با مردم در مبان بگذارند و سپس منتظر واکنش انقلابی نهم دی آفرینان باشند .

 سخن آخر اینکه اگر با سران فتنه برخورد قانونی از طرف قوه قضائیه صورت می گرفت ، امروز آنها از نظام اسلامی طلب کار نبودند ! مگر اداره کشور وسیاست ورزری ، خاله بازی است که گذشته را بشود فراموش کرد، آیا خوارجی که به قتل و غارت مسلمین اقدام کردند، امیرالمومنین آنها را فراموش کردند!؟ و با تفاهم امور کشور را پیش بردند!؟لطفا آدرس آنرا اعلام نمایید، تا مردم کشورمان بر اساس سیره آن حضرت اقدام نمایند!؟  

                                                   "هیهات من الذله"



لیست کل یادداشت های این وبلاگ